استاندار قزوین:

توصیه ها را می شنویم اما تصمیم نهایی را خود می گیریم

استاندار قزوین در دیدار با آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با بیان اینکه در سایه همدلی، همراهی، سعه صدر و گذشت می توان به اهداف بزرگ رسید، گفت: در خصوص مدیریت استان نیز توصیه ها را می شنویم اما تصمیم نهایی را خودمان می گیریم.
کد خبر: ۱۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از  روابط عمومی استانداری که روز شنبه به ایرنا نمابر شده است، فریدون همتی در دیدار با آیت الله علی اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری که در دفتر وی برگزار شد، افزود: قزوین از ویژگی ها و شرایط ویژه ای از جمله مردمانی متدین و خداترس و علمایی ارزشی و با سابقه طولانی فرهنگی برخوردار است که این عناصر و ویژگی ها را باید جزو سرمایه های بزرگ فرهنگی و معنوی این منطقه محسوب کرد که ظرفیت خوبی برای استفاده در جهت توسعه و پیشرفت استان محسوب می شوند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط بین المللی کشور تصریح کرد: با تلاش و پیگیری دولت و تحت حمایت و هدایت مقام معظم رهبری پرونده pmd بسته شد و 12 قطعنامه ای که به فعالیت های هسته ای ایران بعد نظامی می دادند به تاریخ پیوست اما در داخل آثار و دستاوردهای این حرکت بزرگ برای مردم به خوبی تبیین و تشریح نشد و در تریبون های مختلف صدایی در حمایت از این اتفاق مبارک از کسی در نیامد اما از اینکه چه کسی فرماندار بشود صحبت ها و موضع گیری های زیادی صورت گرفت.
همتی با بیان اینکه نباید منافع ملی را با منافع محلی و سیاسی قاطی کرد، افزود: به سرانجام رساندن پرونده هسته ای تصمیم نظام بود که در این دولت و در شرایط و اوضاع خاص پیگیری و به نتیجه مشخص یعنی برجام رسید که امیدواریم با پیگیری های لازم اجرایی شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید سعه صدر خود را افزایش داده و منافع ملی را بر منافع سیاسی و جناحی ترجیح دهیم، ادامه داد: در مورد افرادی که در مسئولیت ها قرار می گیرند مهم این است که اشخاص از چارچوب نظام و ارزش های آن خارج نشوند بنابراین نباید وقت خود را صرف چیزهای فاقد ارزش کنیم.
وی گفت: در سایه همدلی ، همراهی ،سعه صدر و گذشت می توان به اهداف بزرگ رسید و در خصوص مدیریت استان نیز توصیه ها را می شنویم اما تصمیم نهایی را خودمان می گیریم.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها در جهت پیگیری اولویت های استان خاطرنشان کرد: مردم به علما و روحانیت علاقه و اعتماد دارند بنابراین باید تریبون هایی که در اختیار دارند در جهت ایجاد همدلی،انسجام و همگرایی نیروها بکار گرفته شود تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود
استاندار قزوین در ادامه با گزارشی از وضعیت استان در بخش ها و محورهای مختلف تصریح کرد: در حال حاضر بخش اعظم آب مورد نیاز استان در حوزه شرب و کشاورزی از منابع آبی زیر زمینی تامین می شود که با ادامه این روند آینده تولید و کشاورزی استان تهدید می شود .
وی ادامه داد: برای مدیریت، پیشگیری و ساماندهی این موضوع به دنبال اجرای چند طرح اساسی از جمله انتقال آب از سد طالقان به استان هستیم که اجرایی شدن این طرح با 700 میلیارد تومان اعتبار در حالت عادی و با اعتبارات دولتی حداقل 15 سال زمان می برد بنابراین به دنبال این هستیم که با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم این طرح را در فاصله زمانی دو سال اجرایی کنیم.
همتی تصریح کرد: پیگیری انتقال آب از الموت رود، اجرای طرح تصفیه خانه برای 10 شهر استان و استفاده از آب آن در بخش کشاورزی و صنعتی، تغییر الگوی کشت،توسعه سیستم آبیاری مدرن و تحت فشار و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز و جلوگیری و برخورد با چاه های غیر مجاز از جمله اولویت های استان برای ساماندهی مسائل و مشکلات حوزه آب استان است که با جدیت پیگیری خواهد شد.
استاندار قزوین ادامه داد: درخصوص مدیریت مصرف آب بویژه جلوگیری از چاه های غیر مجاز ،با توجه به پیوند و ارتباطی که بین روحانیت و ائمه جمعه با مردم وجود دارد انتظار داریم در تریبون ها به ابعاد این موضوع از نظر شرعی و عقلی و آینده نگری پرداخته شود و فضای فرهنگی لازم برای همراهی مردم با این موضوع فراهم شود.
وی درخصوص مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و معضل بیکاری در جامعه نیز خاطرنشان کرد: کشور از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد و تحریم ها موضوعی شوخی بردار نیست و آثار و تبعات آن نیروهای شاغل در واحد های تولیدی را تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون بسیاری از واحد های صنعتی با 50 درصد ظرفیت کار می کنند و برخی نیز در حال نیمه تعطیل هستند که باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: فعالیت و حرکت همه دستگاه ها ، شرکت های خدمات رسان و واحد های تولیدی باید در یک چرخه و زنجیره خدمت تعریف و ترسیم شود و هر مدیری نقش و مسئولیت خود را در این زنجیره خدمت ببیند و مسئولیت های اجتماعی برای خود تعریف کند .
استاندار قزوین با اشاره به طرح های حوزه راه و شهرسازی در استان نیز گفت: قزوین در حوزه راه باید به بخش های ریلی و جاده ای توجه کند و همه توان خود را در جهت توسعه شبکه ریلی و جاده ای به کار گیرد و در این خصوص پروژه هایی مهمی چون خط دوم تهران به قزوین ،طرح مترو قطار شهری هشتگرد به قزوین با مشارکت بخش خصوصی ،راه آهن قزوین –رشت و راه قزوین – الموت - تنکابن و سایر طرح های مهم این حوزه پیگیری خواهد شد.
وی در ادامه بر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تقویت حوزه گردشگری و تامین زیر ساخت های لازم به عنوان یکی دیگر از اولویت های استان نام برد.
استاندار قزوین در ابتدای این دیدار از همراهی و همدلی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری با مدیریت ارشد استان طی یک ماه گذشته و شرکت ایشان در مراسم معارفه تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله علی اسلامی نیز در این دیدار با با بیان روایتی از امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: اگر خداوند تحقق خیری را برای بنده اش اراده کند ، اسباب و شرایط آن را فراهم می کند و منظور از این خیر ،خیر ویژه است چرا که خیر خداوند به مفهوم عام کلمه شامل حال همه موجودات و مخلوقات می شود .
وی افزود: امروز در سایه انقلاب اسلامی و به برکت نظام جمهوری اسلامی همه اسباب و شرایط خدمت رسانی به مردم فراهم شده و مسئولیت ها امانتی هستند که خداوند برای خدمت به مردم در اختیار برخی قرار داده است .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:قزوین استان جدیدی است که به دلیل نوپا بودن در بسیاری از زمینه ها ،مشکلات و کاستی هایی در آن وجود دارد که این البته به مفهوم کارنکردن مدیران گذشته نیست.
امام جمعه تاکستان خاطر نشان کرد: امروز بحمدالله زمینه و بستر کار و فعالیت در استان فراهم است که باید با اولویت قرار دادن این مشکلات بویژه در رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی،اشتغالزایی و آسفالت راه های اصلی ،برنامه ریزی و اقدام لازم در این حوزه ها صورت بگیرد.
گفتنی است معاونین سیاسی – امنیتی و امور عمرانی استانداری ، مشاور استاندار در امور روحانیون ،سرپرست اداره کل حوزه استاندار و مدیرکل روابط عمومی ،فریدون همتی استاندار را در این برنامه همراهی می کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار