آمار انتخاباتی فارس+اظهارنظرهای انتخاباتی

امام جمعه و نماینده و فرماندار سابق شیراز و امام جمعه کنونی شیراز کاندید شدند

از روز بیست و هشتم آذرماه 94 نخستین روز آغاز نام نویسی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا یکم دی ماه، 252 نفر داوطلب نام خود را در حوزه های انتخابیه استان فارس ثبت کردند.همچنین 15 نفر کاندید مجلس خبرگان شده اند.
کد خبر: ۱۴۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 22 December 2015
به گزارش تابناک فارس:از این تعداد 100 نفر متعلق به حوزه انتخابیه شیراز، شش نفر اقلید، 14نفر آباده، خرم بید و بوانات، شش نفر جهرم، 14نفر داراب و زرین دشت، هشت نفر سپیدان، 13 نفر سروستان، کوار و خرامه، شش نفر فسا و 13نفر فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه های انتخابیه کازرون 11 نفر، لارستان، خنج و گراش 12 نفر، لامرد و مُهر هشت نفر، مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان 16نفر، ممسنی و رستم 14 نفر و نی ریز و استهبان 11 نفر نام نویسی کردند.
در 15 حوزه انتخابیه استان فارس در نخستین روز شروع نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 55 نفر، در روز دوم 54 نفر، در روز سوم 69 نفر و در روز چهارم 74 نفر ثبت نام کردند.
از مجموع 252 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که نام خود را در حوزه های انتخابیه فارس به ثبت رسانده اند،18 نفر زن هستند.
حجت الاسلام هادی ربانی شیرازی،نماینده سابق شیراز و ابراهیم عزیزی،فرماندار سابق شیراز از جمله ثبت نام کنندگان هستند.

ائمه جمعه سابق و کنونی شیراز کاندید شدند
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی؛امام جمعه سابق شیراز با حضور در وزارت کشور برای انتخابات خبرگان پنجم اعلام آمادگی کرد.همچنین آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، آیت الله هدایت الله فقیه با حضور در ستاد انتخابات استان فارس و آیت الله سید جواد راثی ورعی و آیت الله محمد حسین ابراهیمی با حضور در ستاد انتخابات قم برای حضور در استان فارس نام نویسی کردند.با نام نویسی از این افراد تعداد کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس به ۱۵ نفر رسید.

شورایی بودن رهبری جایگاهی ندارد
آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب با اشاره به اینکه آنچه در قانون اساسی فعلی مصوب است همان یک رهبری است گفت: شورایی بودن رهبری در قانون اساسی جایگاهی ندارد و تنها بحث تک رهبری مطرح شده است.

دعوت مردم را لبیک گفتم
سیدمحسن علوی فرزند ارشد وزیر اطلاعات از نامزدهای انتخاباتی مجلس آینده گفت: پس از بررسی و مشورت با برخی نخبگان و با استجازه از پدر بزرگوارم که همواره در جهت خدمت به مردم گام برداشته است به دعوت عزیزان لبیک گفته ام.

معین تکذیب کرد
مصطفی معین در یک سخنرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نامه 144 نفر از اساتید و نخبگان شیراز برای نامزدی وی در انتخابات مجلس دهم، حضور خود به عنوان نامزد را رد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار