مذاکرات هسته ای محور سوال از لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در نشست خبری در حالی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که مذاکرات هسته ای محور بیشترین سوالات خبرنگاران بود.
کد خبر: ۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 17 March 2015
مذاکرات هسته ای محور سوالات خبرنگاران از لاریجانیبه گزارش تابناک یزد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست یکساعته دیروز خود با خبرنگاران به سوالات خبرنگاران که در ۱۲ محور پرسیده شد، پاسخ گفت.

بنابراین گزارش، اولین سوالی که از رئیس مجلس پرسیده شد، با محوریت مذاکرات هسته ای و درخواست لغو همه تحریم ها از سوی ۲۶۰ نماینده مجلس بود.

همچنین به لحاظ بسامدی، بیشترین سوالات نیز با موضوع انرژی هسته ای و مذاکرات از رئیس مجلس پرسیده شد و در مجموع ۸ سوال به این موضوع اختصاص یافت.

لاریجانی در اظهارات خود گفت:اراده نمایندگان مجلس بر این است که مذاکرات حرکت رو به جلو داشته باشد، البته نظرات نمایندگان مختلف و گوناگون است. اما در کل برآیند مجلس، حمایت از مذاکره است. البته در چارچوب‌هایی که رهبری برای آن مشخص کرده‌اند که امیدواریم در همین چارچوب، کارها پیش رود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال آیا نتیجه مذاکرات باید به تصویب مجلس برسد؟، گفت: علی القاعده در نظام جمهوری اسلامی پرونده‌هایی که در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، به دلیل آنکه مأذون از طرف مقام معظم رهبری است. لذا قابلیت این را دارد که پرونده‌ها را جلو ببرد و ما مشکلی از جنس آنچه که در آمریکا به وجود آمده است، نداریم و با همفکری مسائل را دنبال می‌کنیم و این مساله نیز تحت نظارت رهبری قرار دارد.

وی افزود: اگر در مذاکرات به توافق جامع هم دست پیدا نکنیم، دنیا به آخر نمی رسد. همین الان هم توافق نکرده ایم و کارمان را ادمه می دهیم. اگر این توافق صورت بگیرد که هم برای ایران و هم منطقه مفید است و اگر هم نشود ما کار خود را ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص طرح مسائلی مانند پول کثیف و بهره برداری برای به دست آوردن مجلس آینده گفت:البته بگم بگم ها از قبل شروع شده بود و طرفین از این مساله استفاده می‌کردند باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی به سمت کشمکش های سیاسی کشیده شود، راه به جایی نمی بریم. خود رسانه ها باید این موضوع را به سمتی سوق دهند که تبدیل به یک اراده ملی برای مبارزه با فساد شود.

لاریانی در خصوص عملکرد ستاد مبارزه با فساد اقتصادی و رسانه ای کردن مفاسداظهار کرد: جلسات این ستاد مرتب تر تشکیل می شود و ما نیز چهار عضو در آن داریم، اما سوال این است که با این روش آیا مبارزه با فساد به طور دقیق انجام می شود یا خیر؟ به نظر من یک نوع نقصی وجود دارد و باید ساز و کار شفاف تری تعریف شود. شاید طرح مجلس برای تشکیل سازمان مبارزه با فساد بتواند به این مساله کمک کند. این مطالبی هم که در رسانه ها گفته می شود حتما نقص دارد و در جریان مبارزه با فساد اخلال ایجاد می کند و فایده ای هم برای افکار عمومی ندارد؛ قدری شما رسانه ها باید نهی کنید از اینکه هر خبری به بهانه اینکه صید خبر شده است، اعلام شود.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار