مطالعه کتاب حلال مشکلات است

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه مطالعه کتاب حلال مشکلات است گفت: حل بسیاری از مشکلات از مسیر کتابخوانی و مطالعه می گذرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 20 November 2015

به گزارش تابناک یزد،اسماعیل جانعلی پور در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان فرهنگ کتابخوانی در یزد با بیان اینکه کتابداران وظیفه مهمی به عهده دارند افزود: نتیجه تلاش این قشر دلسوز، نهاد کتابخانه ها عمومی به سمت تبدیل شدن به مرکز فرهنگی و تاثیر گذار در توسعه کتابخوانی و ارائه خدمات با کیفیت به جامعه علاقمند شتاب گرفته است.

وی با انتقاد به اینکه امروز برای برخی مسائل افسوس می خوریم اما برای از دست دادن فرصت طلایی بدون مطالعه اینچنین نیست تصریح کرد: امروز در رسانه های به مقوله کتاب و کتابخوانی پرداخته نمی شود و از گرد و غبار نشسته بر ذهن ها غضه دار نیستم.
این مسئول اظهار کرد: برای گرفتار نشدن با آسیب های اجتماعی و فرهنگی باید به کتاب و کتابخوانی روی اورد زیرا اگر جامعه با این موضوع مواجه شود اداره آن سخت است.
مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: همه ما وظیفه داریم با بهره گیری از خرد جمعی و دانش و تجربه نخبگان، صاحب نظران و اساتید رسانه ها در زمینه فرهنگ مطالعه کتاب تلاش کنیم.
وی ادامه داد: زمانی می توانیم از عملکرد خود دفاع کنیم که کتابخوانی در کشور رونق یافته و کتاب خوندان به یک عادت روزانه در افراد جامعه تبدیل شود.
مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های کشور خاطرنشان کرد : 400 نفر از همکاران نهاد کتابخانه ها از خانواده ایثارگر، شهدا و ازادگان هستند و این نهاد در طول انقلاب اسلامی چهار شهید هم به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است .
*** کتابدارن در ترویج فرهنگ کتاب نقش مهمی دارند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم گفت: نقش کتابداران در فرهنگ سازی مطالعه کتاب و کتابخوانی برکسی پوشیده نیست.
محمد علی طالبی با اشاره به اینکه این قشر در ارتقای سرمایه های اجتماعی نقش بسزایی دارند افزود: نوع رفتار ، تعامل ، ارتباط و هدایت کتابداران در مناطق مختلف در اعتماد عمومی مردم تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه بخشی از ارتقای آگاهیهای مردم از طریق مطالعه کتاب صورت می گیرد گفت: امروز به کتابخوانی در جامعه نیازمند هستیم.
در این مراسم از هفت نفر از کتابداران و مسوولان کتابخانه های استان یزد با اهدای لوح مودر تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
همچنین محمد حیدری مسوول کتابخانه مرکزی میبد و عظیمه اکرمی به ترتیب به عنوان کتابخانه و کتابدار نمونه کشوری از استان یزد انتخاب شده اند.
هشت درصد از جمعیت یک میلیون و 70 هزاری نفری این استان معادل 89 هزار و 401 نفر عضو کتابخانه ها هستند.
تعداد کتابخانه های استان را 113 باب است که از مجموع آنها 96 باب آن نهادی و 17 مورد مشارکتی اداره می شود
به ازای هر 9 هزار و 600 نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد که در این زمینه رتبه نخست کشور را داراست
تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی استان را دو میلیون نسخه اعلام شده به ازای هر نفر، 1.78 کتاب در کتابخانه ها موجود است که در این زمینه نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار