گل‌افشانی آرامگاه آذریزدی

کد خبر: ۱۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 15 November 2015

به گزارش تابناک یزد،جمعی از مسئولان شهرستان یزد، کتابداران استان یزد و مردم کتاب‌دوست یزدی بر مزار مرحوم مهدی آذریزدی حضور یافتند و یاد و خاطره پدر ادبیات کودک ایران را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم که «محمود شاکری» فرماندار یزد، «عباسعلی دانافر» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، «رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمعی از مسئولان و کتابداران شهرستان یزد حضور داشتند، حاضران با اهدای گل به مزار این چهره فقید ادبیات کودک ادای احترام کردند.

این برنامه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و به مناسبت فرارسیدن روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برگزار شد.

۲۴ آبان ماه سالروز رحلت علامه «سیدمحمدحسین طباطبایی»، مفسر قرآن کریم، به عنوان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است.

***

بخش کودک کتابخانه عمومی آذریزدی شهرستان یزد با حضور مردم، مسئولان و جمعی از خردسالان این شهر افتتاح شد.

«رقیه دوست‌فاطمی‌ها» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «مهدی آذریزدی» گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دوره مدیریت جدید کتابخانه‌های عمومی استان مورد نظر است، تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های کودک در کتابخانه‌هاست.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد اداره کل کتابخانه‌های استان و مساعدت ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یک نسخه از تمامی آثار مرحوم آذریزدی خریداری و در ابتدای سال جاری به همه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال شد.

در ادامه این مراسم، دو نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، داستان‌هایی از مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی را برای حاضران خواندند.

کتابخانه عمومی آذریزدی در سال ۸۶ توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینی به مساحت ۵۸۰ مترمربع احداث شد. این کتابخانه هم‌اکنون نزدیک به دوهزار نفر عضو فعال دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار