شهردار شیراز:تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کوچک کردن دولت است

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کوچک کردن دولت و کاهش هزینه‌های آن است و با توجه به برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی دولت باید حداقل پنج‌تا 10 درصد از کارمندان خود را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 27 January 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در نخستین نشست اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه انرژی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی هماهنگ شدن و یکصدا شدن دستگاه‌های خدمات رسان در یک شهر است که باعث کاهش هزینه و افزایش راندمان و رضایت شهروندان می‌شود.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید مدیران دورهم جمع شوند و منیت‌ها را کنار بگذارند تا با اتخاذ راهکارهای هماهنگ هزینه‌ها کاهش یابد.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: اقتصاد دانش‌محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در کشور اجرایی شود که چند سال است ایشان در نام‌گذاری ابتدای سال بر مباحث اقتصادی تأکید می‌کنند و همین امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع است که نباید مغفول واقع شود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: اگر در همین چند سال دولتمردان به‌جای شعار به برنامه‌ریزی می‌پرداختند اکنون وضع بهتری داشتیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کوچک کردن دولت و کاهش هزینه‌های آن است و با توجه به برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی دولت باید حداقل پنج‌تا 10 درصد از کارمندان خود را کاهش دهد.

پاک فطرت ابراز داشت: در حال حاضر مجلس محترم بیشتر توجه خود را بر امر قانونگذاری متمرکز کرده و جا دارد که بعد نظارتی مجلس پر‌رنگ‌تر شود.

وی عنوان کرد: کاهش مصرف و اصلاح الگوی مصرف با شعار و سمینار محقق نمی‌شود و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند نفت نسل‌های آینده نیز توسط ما مصرف می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: تصمیم‌گیران ما باید پاسخ دهند که در پروژه‌های مهندسی که احداث‌شده تا چه حد مصرف بهینه انرژی مد نظر قرار گرفته و به عنوان مثال در بحث مسکن مهر و یا مسکن روستایی چرا این موارد مورد توجه قرار نگرفته است؟

وی در مورد مشارکت شهرداری برای ساخت تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهر شیراز اعلام آمادگی و البته تصریح کرد: باید برآوردهایی در زمینه هزینه انتقال آب تصفیه‌خانه شماره دو به مکان‌های موردنظر شهرداری بررسی‌های فنی صورت گیرد.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: در این زمینه آب و فاضلاب باید بدهی‌های قبلی پروژه تصفیه‌خانه دوم شهر شیراز را پرداخت کند تا شهرداری تأمین اعتبار 30 درصد باقی‌مانده پروژه را بر عهده بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار