شهری که در آن تمامی طلاق‌ها توافقی‌اند!

مثل همه شهرها آمار طلاق در این شهرستان روند رو به رشدی داشته و ‌معتقدیم باید به خانواده به عنوان رکن اصلی شکل‌گیری اجتماع بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 04 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، قربان رستمی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وسعت و اهمیت کار دستگاه قضایی در جامعه و احصاء قوه‌قضائیه طی اصل 156 قانون اساسی، اظهار کرد: روند رو به رشد جرائم در جامعه نشان‌گر کم‌رنگ شدن روح معنویت و مسائل دینی در جامعه است و وقتی روح معنویت در زندگی افراد کم شود قانون‌گریزی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در شهرستان تنکابن در سال گذشته با توجه به اهمیت پیشگیری سه همایش بزرگ پیشگیری با اصناف و بازاریان، وکلا و شوراهای اسلامی شهری و روستایی برگزار کردیم به‌زودی هم میزبان یک همایش بزرگ با موضوعیت حقوق شهروندی خواهیم بود.

رستمی به کمبودهای دادگاه خانواده و تلاش‌های صورت پذیرفته در آن با توجه به کمبود توسط کادر دادگستری شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به گردشگری بودن منطقه و حضور مداوم گردشگران و رشد ناگهانی جمعیت در بیشتر فصول سال، چارت اداری و نیروهای کارشناسی و غیره دادگستری شهرستان در حد و اندازه‌‌ جمعیت ثابت و شناور در آن نیست.

وی تصریح کرد: مثل همه شهرها آمار طلاق در این شهرستان روند رو به رشدی داشته و ما معتقدیم باید به خانواده به عنوان رکن اصلی شکل‌گیری اجتماع بیشتر توجه شود زیرا هسته اولیه بیشتر اختلافات منتهی به جرائم به ویژه طلاق به خانواده‌ها برمی‌گردد ضمن اینکه در گذشته برای طلاق بحث داوری مطرح بود اما امروز تمامی طلاق‌ها توافقی‌اند و این یک زنگ خطری است که باید به نحوی جلوی روند رو به رشد آن را گرفت.

شهرستان تنکابن دارای جمعیتی حدود 200 هزار نفری ثابت است که در بیشتر ماه‌های سال با حضور گردشگران جمعیت آن به بیش از 400 هزار نفر هم  می‌رسد.

در این شهرستان یک دادگستری، دادگاه انقلاب و دو حوزه قضایی بخش فعالیت می‌کنند که در تمامی بخش‌ها بنا بر اعلام مسئولان با کمبودهای فراوانی مواجه هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار