40 درصد باربری ها، بارنامه ندارند

تابناک:مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش جاده‌ای از اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد، گفت: حدود 40 درصد بار استان اصفهان بدون بارنامه‌ جابه جا می‌شود و با اجرای این طرح، جلوی بسیاری از تخلفات اینگونه‌ای گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵ 09 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، داریوش امانی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران پیرامون کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات نوروزی اظهار کرد: خدمات سفرهای نوروزی از 15 اسفندماه آغاز و تا 25 فروردین ماه ادامه خواهد یافت و فروش بلیط‌های نوروزی به صورت غیر حضوری از 10 اسفند و فروش حضوری و اینترنتی از 17 اسفندماه آغاز شده است.

وی به ارتقای ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و افزود: 200 دستگاه انواع ناوگان به ناوگان جاده‌ای استان اضافه شده است. همچنین خودروهایی مانند تویوتا کمری، جیلی نیز به ناوگان حمل و نقل اضافه شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان ادامه داد: خرید و فروش بلیط از طریق سیستم عامل اندروید گوشی‌های همراه در 10 شرکت مسافربری انجام می‌شود و تا پایان سال جاری، تمام شرکت‌ها به این سیستم مجهز خواهند شد.

امانی به حضور عوامل پلیس در پایانه‌های کاوه و صفه اشاره و اضافه کرد: استان اصفهان در ایام نوروز سال گذشته، وضعیت مناسبی داشت و این نتیجه تلاش تمام دستگاه‌های ذیربط بوده است. سال 1392، بیشترین میزان تصادفات ناوگان عمومی از آن اصفهان بود، اما سال 93 وضعیت بهتر شد و امیدواریم در سال 94 میزان تصادفات ناوگان عمومی کاهش یابد.

وی بیشترین دلیل تصادفات را خواب آلودگی راننده ذکر کرد و گفت: دلیل این موضوع یکنواختی و بیابانی بودن جاده‌ها است که باعث خواب آلودگی راننده و تصادف می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در یک سال گذشته سه مجتمع خدمات رفاهی افتتاح شد، خاطر نشان کرد: کاروانسرای مادرشاه، رز آبی در مسیر مبارکه اصفهان، فانوس کویر در مسیر نایین در یک سال گذشته افتتاح شدند.

امانی در ادامه، گزارش 11 ماهه از وضعیت حمل و نقل و پایانه‌های استان را ارایه داد و اظهار کرد: در 11 ماه گذشته، 39 میلیون تن بار در استان حمل، دو میلیون و 500 هزار بارنامه صادر، 16 میلیون نفر مسافر جابه جا، حدود یک میلیون سفر انجام شده است.

وی افزود: در 11 ماه گذشته، حدود 48 هزار راننده باری حمل و نقل جاده‌ای، حدود هشت هزار و 600 راننده مسافری حمل و نقل جاده‌ای، حدود 40 هزار ناوگان باری حمل و نقل جاده‌ای، حدود پنج هزار و 600 ناوگان مسافری حمل و نقل جاده‌ای در استان وجود داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان ادامه داد: در 11 ماه گذشته 34 هزار مجتمع خدماتی و رفاهی مورد بهره برداری قرار گرفت و همچنین 21 مجتمع در حال احداث و 16 مجتمع در حال استعلام است.

امانی اضافه کرد: 454 شرکت حمل و نقل کالا، 131 شرکت حمل و نقل مسافر، شش پایانه کالا و 25 پایانه مسافر در استان اصفهان وجود دارد.
وی با اشاره به ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در زمینه طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش جاده ‌وسیله نقلیه، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، رانندگانی که در زمینه حمل و نقل عمومی فعالیت دارند بر اساس بارنامه، سوخت و متناسب با میزان فعالیت و عملکرد خود سوخت دریافت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش جاده‌ای از اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد، تاکید کرد: حدود 40 درصد بار استان اصفهان بدون بارنامه‌ها جابه جا می‌شود و با اجرای این طرح، جلوی بسیاری از تخلفات این گونه‌ای گرفته می‌شود.

امانی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل استان اصفهان حدود 70 میلیارد تومان است، اظهار کرد: استان اصفهان در صنعت حمل و نقل، فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است، اما متناسب با فعالیت‌ها به آن توجه نمی‌شود. ناوگان حمل و نقل توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، اما به این بخش توجه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز 94، در هشت محور استان اصفهان، امداد خودرو مستقر خواهند شد، همچنین معاینه فنی خودروها، به صورت 24 ساعته در پایانه‌ها فعال خواهند بود.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: مسافران می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 3000143 اشکالات و تخلفات را گزارش کنند.

وی افزود: در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، نظارت مناسبی وجود ندارد. همچنین برخورد با مجتمع‌های خدماتی و رفاهی که وضعیت مناسبی ندارند، قهر آمیز خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار