بازدید از 25 مرکز فنی و حرفه‌ای اردبیل

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از 16 تا 21 آبان ماه 25 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان آماده بازدید عموم مردم است.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 31 October 2015

یونس ممی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در راستای عمل به سیاست‌های کلی اشتغال که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و نقش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال جدید تلاش ما بر این است تا بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خودمان را به مخاطبان معرفی کرده و نسبت به شناسایی آن اقدامات جدی و تاثیرگذار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ورود افراد بیکار به بازار کار در سایه ارتقای توانمندی آنها و انجام آموزش‌های مستمر در مراکز فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: در سیاست‌های ابلاغی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری تکالیفی بر عهده مجموعه‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و نظام فنی و حرفه‌‌ای گذاشته شده است تا در هدایت و انجام آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای با تمام توان مشارکت کرده و زمینه ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید را فراهم بیاورند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: در همین راستا طرح بازدید عمومی از مراکز فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده که در سطح کشور قرار است بازدید علاقمندان و مخاطبان به بازار کار از 700 مرکز آموزشی و مهارتی انجام شود.

ممی‌زاده بیان کرد: در همین راستا در استان اردبیل نیز 25 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهیا شده تا علاقمندان از 16 تا 21 آبان ماه در دو نوبت صبح و عصر اعم از خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیل دانشجویی، کارجویان، اصناف و .... از این مراکز بازدید کنند.

این مسئول ادامه داد: در این بازدید علاوه بر شناساندن فعالیت‌ها و توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی از رویکردهای اساسی و کلیدی است که ما سعی خواهیم کرد در راستای تحقق اهداف برنامه اشتغال این هدف‌گذاری را تحقق ببخشیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: صدور گواهینامه‌های فنی و مهارتی جزو دستور کارهای مهم و اساسی در همین راستا است که قطعا نتایج مثبتی نیز برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید فراهم خواهد کرد.

ممی‌زاده عنوان کرد: بازدید همگانی با همکاری کلیه کارکنان و مربیان کارگاه‌ها از 16 تا 21 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز برای گروه‌های مختلف به ویژه دانش‌آموزان به انجام می‌رسد.

وی گفت: هم راستا با سیاست‌های کلی اشتغال مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت‌های آنها تلاش می‌کنیم تا به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام اصلی مهارت و فناوری در راستای تحقق اهداف و سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وظایفمان را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار