انتشارمقالات منتخب همایش میرسیدعلی

مسئول کمیته علمی همایش بین المللی میرسید علی همدانی از ارائه 8 مقاله در این همایش خبر داد و گفت: 27 مقاله به طور کامل و چکیده 20 مقاله در قالب کتابی به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 28 October 2015
مسئول کمیته علمی همایش بین المللی میرسید علی همدانی از ارائه 8 مقاله در این همایش خبر داد و گفت: 27 مقاله به طور کامل و چکیده 20 مقاله در قالب کتابی به چاپ می‌رسد.

به گزارش تسنیم،منصور غلامی درسومین ستادهماهنگی برگزاری همایش بین المللی میرسیدعلی همدانی اظهار داشت: کمیته علمی همایش بر حسب سیاستگذاری در برخی موار به سفارش مقالات به اساتید پرداخت و ضمن اعلام فراخوان به علاقمندان با بیش از 150 نفر از اساتید در این راستا مکاتبه شد.

غلامی بیان کرد: در نهایت با رسیدن مقاله‌ها 130 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که تعدادی از آنها تکراری بود که 116 مقاله مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 8 مقاله در دومین روز همایش ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: 27 مقاله برای چاپ کامل و 20 مقاله به صورت چکیده با حجمی در حدود 400 صفحه به عنوان ماحصل همایش به شمارگان هزار نسخه به چاپ می‌رسند.

غلامی با بیان اینکه 30 مقاله نیز از میهمانان و شخصیت‌های علمی خارجی به همایش ارسال شده است، افزود: میهمانان خارجی نیز در این همایش مقالات خود را ارائه می‌کنند، ضمن اینکه مقالات در قالب سی دی تهیه و به میهمانان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری همایش عنوان کرد: احوال و آثار میرسید علی همدانی، نقش وی در ترویج اسلام در شبه قاره هند، دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی و مذهبی وی، جایگاه میرسید علی همدانی از هند تا ورارود، روابط و تعاملات میرسید علی و حاکمان زمان وی، اوضاع روزگار وی و جایگاه و آثار او در گسترش زبان و ادبیات فارسی از جمله این محورها است.

میر‌سید‌علی همدانی، عارف و عالم برجسته قرن هشتم در همدان به دنیا آمد، وی یکی از نوابغ و شخصیت‌های طراز اول ایرانی است که با سفر به شبه قاره هند و پاکستان، ماورالنهر، شام و بلاد عربی به فعالیت‌های گوناگون دینی و فرهنگی پرداخت به طوری که رواج و گسترش دین مبین اسلام و زبان ادبیات فارسی در میان مردم «کشمیر»، مرهون سعی و تلاش وی است.

به گزارش تسنیم، همایش بین المللی میرسیدعلی همدانی 20 و 21 آبان ماه جاری به میزبانی همدان و با حضور شخصیت‌های برجسته علمی- فرهنگی و روحانیت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار