۹۶ میلیون مترمکعب آب در لرستان مصرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۹۶ میلیون مترمکعب آب از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید و مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 12 September 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایرنا، یاسر اکبریان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان شهریورماه جاری این رقم به ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی با اشاره به گرمای بی سابقه هوا طی تابستان امسال و افزایش مصرف آب در کشور و استان افزود: این در حالیست که ۶ ماهه نخست سال گذشته میزان تولید و مصرف آب لوله کشی در استان ۹۵ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف آب در استان نسبت به ۶ ماه سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش داشته است عنوان کرد: از مشترکان انتظار می‌رود مصرف بهینه را همچنان مدنظر داشته باشند چراکه منابع آب زیرزمینی استان هنوز تقویت نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ۶۴ درصد آب لوله کشی استان از ۶۴۱ حلقه چاه، ۳۴ درصد از ۱۷۶ باب چشمه و ۲ درصد نیز از طریق ۱۷ دهنه قنات تولید و تامین می‌شود.

اکبریان متوسط سرانه تولید آب در استان را ۲۲۶ لیتر اعلام و تصریح کرد: این مقدار آب به ازای هر روز است که در فصول گرم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شهروندان و مشترکان چنانچه شکستگی‌هایی در شبکه لوله کشی کوچه و خیابان مشاهده کردند موارد را از طریق سامانه ۱۲۲ پیگیری کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

در حال حاضر ۶۱۵ هزار مشترک آب در استان لرستان تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار