انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران با مجموعه میزبان بابلسر

کد خبر: ۱۱۸۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 08 September 2024

 

به گزارش تابناک مازندران ، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با مجموعه آموزشی رفاهی میزبان بابلسر با موضوع ساخت و تاسیس هنرستان در جوار صنعت در رشته گردشگری و هتلداری منعقد شد.
حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، با تقدیر از خدمات ارزنده و نگاه بلند خیر مدرسه‌ساز، فریدون حاجی‌بابایی به مجموعه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان شهرستان بابلسر و استان گفت: آموزش و پرورش در مدرسه خلاصه می شود و همه امکانات و برنامه‌هایی که در سطح ستاد وجود دارد برای این است که یک اتفاق خوب در مدرسه رخ بدهد و دانش‌آموزانی تربیت شوند که آینده‌ی کشور را در حوزه اقتصادی، زیرساختی، فنی، مهندس، فرهنگی، اجتماعی و ... به یک رشد تعالی برسانند. وی افزود: به فضل الهی این باور و شناخت در بین مردم بوجود آمده است که آموزش و پرورش، سکوی پرش و پیشرفت کشور است.
به گفته او؛ کارکردها، ماموریت و اهداف آموزش و پرورش باید در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح‌کرد: مبنای مشارکت، همکاری و همراهی خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز، معرفت و ریشه آن، شناخت این عزیزان است. خیرین به این باور رسیدند که اگر بخواهند کار ماندگاری انجام دهند، باید در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری و اقدام نمایند.
کمالی اظهار‌کرد: در برابر بذل و بخشش مال و اموال خیرین، باید تلاش بیشتری کرد تا به سمت خیرین عزیز برویم و از آنان استقبال کنیم.
وی با بیان اینکه؛ در برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه کشور به آموزش‌های مهارت‌محور توصیه و تاکید شده است، ساخت و تاسیس هنرستان در جوار صنعت را مورد تحسین قرار داد و این اقدام خیر مدرسه‌ساز حاجی‌بابایی را ماندگار برشمرد. کمالی گفت: تربیت دانش آموزان مهارت محور در این مرکز آموزشی برای ما حائز اهمیت است، زیرا امروزه مهارتِ دست و ذهن، یک سواد محسوب می‌شود.
به گزارش کانال خبری و اطلاع‌رسانی "رویداد شهر"، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: رشته‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر اقتصاد، در موضوع اشتغال نیز نقش بسزایی دارند.
کمالی اذعان‌کرد: انعقاد تفاهم بین اداره کل آموزش و پرورش مازندران و مجموعه آموزشی میزبان، یک سود بُرد بُرد، در راستای رسیدن به یک کار هدفمند و کمک به تحقق اهداف نظام برنامه از سوی آموزش و پرورش است و سرمایه‌گذاری و سرمایه انسانی آن عاید خیّر سرمایه‌گذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه؛ تاکنون، چهار تفاهم‌نامه با صاحبان صنایع استان مازندران در حوزه مکانیک، ماشین آلات و گردشگری منعقد شده است گفت: باتوجه به اقلیم آب و هوایی مازندران، زیرساخت و پتانسیل استان در حوزه گردشگری است و امیدواریم صنعت گردشگری استان با تاسیس هنرستان جوار صنعت که با چارچوب، برنامه، سیاست در حوزه فرهنگی، تربیتی، پرورشی، آموزشی، ساعت آموزش و تخصیص معلم می‌باشد بصورت یکسان اجرا و توسعه یابد.
به گفته کمالی؛ آموزش و پرورش مازندران باید در برنامه هفتم توسعه رشد میانگین کشوری در پذیرش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را به شاخص ۵۶ برسد.
وی در پایان سخنان خود، از تشکیل کمیته استانی در راستای افزایش رضایتمندی خیرین خبرداد.
در این مراسم همچنین، رضا شفیع‌زاده سماکوش مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابلسر طی سخنانی با گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و کشتار جمعی از مردم بدست ماموران ستمشاهی پهلوی بیان‌کرد: در رویکرد جدید آموزش و پرورش، مبنی بر توسعه رشته‌های مهارتی و فنی‌ و حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعت، خدمات و گروه‌های مختلف، افرادی که بتوانند به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مردمی و اجتماعی کمک کنند، از این اقدام آنان استقبال خواهیم کرد.
وی افزود: در راستای توسعه هنرستان‌های جوار، طی بازدید مدیران وزارت آموزش و پرورش از مکان آموزشی میزبان بابلسر، این نتیجه حاصل شد که این مکان و ظرفیت در شهرستان، قابلیت و امکان عملیاتی و توسعه شدن هنرستان را دارا می‌باشد.
شفیع‌زاده، گام نهادن در این عرصه و تاسیس هنرستان جوار صنعت را در راستای ارتقای سطح دانش، معرفت و مهارت دانش‌آموزان مهم و نقش‌آفرین دانست و ضمن تشکر از حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، از مشارکت خیر مدرسه‌ساز و کارآفرین نمونه کشوری، فریدون حاجی‌بابایی که در عرصه فرهنگی، آموزشی و پرورشی همواره حامی این اداره می‌باشد قدردانی کرد.
فریدون حاجی‌بابایی خیر مدرسه‌ساز بابلسری نیز در گفتگویی، گسترش فعالیت‌های مجموعه رفاهی میزبان در ساخت و بهره‌برداری از مرکز خرید این مجموعه با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نیروی جوان، همچنین؛ تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد و تامین شغل و جلوگیری و مانع خروج آنان از کشور را مورد تاکید قرار داد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار