۴.۵ درصد اشتغال قم مرتبط با کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر ۴.۵ درصد اشتغال استان مرتبط با بخش کشاورزی است که تلاش داریم با گسترش فرصت‌های سرمایه گذاری، ظرفیت‌های شغلی در این بخش را هرچه بیشتر افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 17 August 2024

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی رضا روز جمعه در گفت‌وگویی، بیان داشت: بخش کشاورزی قم برای رشد بیشتر به سرمایه گذاری نیاز دارد و در همین رابطه ما حوزه‌های دارای اولویت جذب سرمایه در این بخش همچون پرورش دام و طیور، ایجاد گلخانه و نیز راه‌اندازی صنایع غذایی را به فعالان اقتصادی معرفی کردیم.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تحقق تامین امنیت غذایی مردم از فعالان اقتصادی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان باشند، در بخش تامین مالی با معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات و همچنین در بخش اداری با تسهیل فرآیند صدور مجوزهای لازم برای فعالیت آنان، حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما آن است که با افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قم و همچنین استفاده از دانش روز و ارتقا بهره‌وری، میزان تولید سالانه محصولات بخش کشاورزی استان را نسبت به وضعیت کنونی،‌ بیش از ۱۰ درصد افزایش دهیم و این مسیر رشد را طی سال‌های آینده نیز دنبال کنیم.

گفتنی است بخش کشاورزی ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار