قیمت بلیط اتوبوس اربعین اعلام شد/رایزنی با عراق برای کاهش ترافیک مرز مهران

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن اعلام قیمت بلیط اتوبوس های اربعین برای مرزهای پنجگانه، آخرین وضعیت تردد زائرین حسینی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵ 15 August 2024

به گزارش تابناک قم، داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور درباره آخرین جزئیات فروش بلیط اتوبوس برای ایام اربعین حسینی، گفت: از ابتدای مرداد امسال پیش فروش بلیط اتوبوس برای اربعین آغاز شده و از ۱۰ مرداد نیز اعزام‌ها به ۵ مرز مهران، خسروی، شملچه، تمرچین و باشماق در حال انجام است. از زمان عرضه بلیط‌های اربعین ۷۰ درصد به صورت اینترنتی و ۳۰ درصد به صورت حضوری انجام شده است. از ۱۶ مرداد تا پایان روز گذشته ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ زائر جاده‌ای روانه عتبات عالیات عراق شده اند. از این تعداد ۶۳ درصد از مرز مهران، از کشور خارج شدند. 

وی با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی در شمال غرب کشور وضعیت مطلوب تری به لحاظ آب و هوایی و البته ترددی دارند، ادامه داد: مرز‌های تمرچین، باشماق و خسروی شرایط بهتری به لحاظ ترافیک عبور و مرور دارند، اما علت اصلی اینکه تردد از مسیر پایانه مرزی مهران با تراکم بیشتری رو به رو است، تمرکز وسایل نقلیه در عراق و میل رانندگان عراقی برای حضور در مرز مهران از سمت عراق است. با هدف تعادل بخشی به توزیع سیستم حمل و نقل در عراق به همه پنج پایانه مرزی، با مسئولین عراقی رایزنی کرده ایم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه طرف عراقی ۲ هزار دستگاه خودرو عمومی برای تردد زوار از مرز‌ها به سمت کربلا تعبیه کرده است، اظهار داشت: در ایران با تمام توان موجود آماده پاسخگویی برای پاسخ تقاضا برای حمل و نقل به مرز‌های پنجگانه هستیم. در حال حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار دستگاه مناسب طی مسیر‌های طولانی در ایام اربعین است. از تعداد ۷ هزار دستگاه باقی مانده نیز تقاضا شد که ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه نیز جهت اعزام به مرز‌ها آزادسازی شوند. 

همه پای کار می آیند

به گفته باقرجوان، از مجموعه‌های نظامی، انتظامی، واحد‌های صنعتی مانند نفت، فولاد و ... نیز تقاضا کرده ایم که تجهیزات حمل و نقلی خود مانند ون‌ها و اتوبوس‌ها را درجهت تسهیل تردد زائران به مرز‌ها ارسال کنند؛ که این تعداد حدود ۳ هزار دستگاه را شامل می‌شود. به این ترتیب ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی برای راحتی عبور و مرور در مسیر رفت و برگشت پایانه‌های پنجگانه مرزی اختصاص می‌یابد.

وی توضیح داد: قیمت بلیط اتوبوس وی. آی. پی از تهران تا مرز مهران، ۹۵۰، مرز خسروی، ۸۷۵، باشماق و شلمچه، ۹۹۵ و مرز تمرچین ۸۴۰ هزارتومان برای هر نفر است. این در حالی است که ۳۸ هزار دستگاه سواری و ون به صورت پراکنده در استان خوزستان وجود دارند که اغلب به مقاصد مرزی حرکت می‌کنند. البته پارکینگ به اندازه کافی برای مراجعه مردمی با خودرو‌های شخصی نیز وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار