تناسب صنعت چاپ قم با زیست بوم فرهنگی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با تاکید بر این که صنعت چاپ با زیست بوم فرهنگی استان تناسب دارد، گفت: در راستای برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه خوشه‌های کسب و کار و تحقق شعار سال، راهنمای جامع صنعت چاپ و بسته بندی قم برای نخستین بار گردآوری و منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 15 August 2024

به گزارش تابناک قم، وحید آشتیانی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: با توجه به برنامه‌های تحقق شعار سال وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۳ و سنجه‌های عملکردی حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مبنی بر حمایت از برنامه‌های عملیاتی خوشه‌های کسب و کار، شرکت شهرک‌های صنعتی قم اقدام به گردآوری و چاپ کتاب راهنمای جامع خوشه چاپ و بسته بندی نموده‌است.

وی تاکید کرد: تدوین و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات واحدهای خوشه، از نیازهای اساسی توسعه این صنعت است و به همین منظور، شرکت شهرک‌های صنعتی قم با کمک اتحادیه چاپخانه‌داران و عامل توسعه خوشه استان اقدام به تهیه کتاب راهنمای جامع مشتمل بر اطلاعات واحدهای دارای پروانه در رسته‌های مختلف به عنوان اطلس جامع صنعت چاپ و بسته بندی استان کرده‌است که می‌تواند کمک قابل توجهی به معرفی توانمندی واحدهای تولیدی و توسعه بازار آنها انجام دهد.

وی ادامه داد: توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر زیست بوم کسب و کار استان و منطبق بر ارزش‌های ایرانی، اسلامی و الگوی فرهنگی قم است.

آشتیانی گفت: خوشه چاپ و بسته بندی استان قم با حدود ۵۰۰ واحد تولیدی، صنفی و خدماتی و سه هزار نفر اشتغال مستقیم یکی از قطب‌های صنعت چاپ وبسته بندی کشور محسوب می‌شود و شهرک صنعتی شهاب نیز به وسعت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر پنج اتوبان قم- تهران پذیرای سرمایه گذاران و فعالان صنعت چاپ است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار