تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم، ۹ درصد افزایش یافت

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تعداد تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ این استان در تیرماه امسال با افزایش ۲ هزار و ۵۷۰ تماس نسبت به مدت مشابه پارسال، ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 14 August 2024

به گزارش تابناک قم، عزت الله بهزادی نیا روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: در تیرماه امسال ۳۰ هزار و ۶۳۳ و در تیرماه سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۳ تماس با این مرکز برقرار شده است.

وی اضافه کرد: تیرماه امسال ۱۱ هزار و ۱۰۱ و پارسال ۱۱ هزار و ۴۱۴ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس انجام شد که ۳۱۳ ماموریت معادل سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تیرماه امسال، ۹ هزار و ۵۸۵ مددجو از خدمات اورژانس ۱۱۵ قم بهره‌مند شدند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

بهزادی نیا با اشاره به وقوع ۲ هزار و ۱۱۲ تصادف منجر به فوت و جرح در تیرماه امسال، گفت: یک هزار و ۶۶۷ تصادف شهری و ۴۴۵ تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوادث، ۲ هزار و ۷۶۷ نفر مصدوم شدند که یک هزار و ۲۶۲ مصدوم در محل حادثه درمان و یک هزار و ۵۰۵ مصدوم برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۲۱۸ ماموریت توسط موتورلانس، پنج ماموریت توسط اتوبوس آمبولانس و ۲۶ ماموریت نیز توسط بالگرد اورژانس انجام شده است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار