علت پرسه سگ‌های ولگرد در سطح شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در گفت‌وگو با تسنیم از دلایل پرسه سگهای ولگرد در سطح شهر گفت.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ 13 August 2024

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت و گویی درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر گفت: برای جمع‌آوری این سگ‌ها سه اکیپ‌ به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مزاحمت این حیوانات با سامانه 137 تماس بگیرند، تصریح کرد: پس از‌‌ تماس‌های مردمی و اعلام آدرس، اکیپها برای جمع آوری در محل حاضر می‌شوند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: البته این حیوانات در حرکت هستند و ممکن است تا اکیپ اعزام‌ شوند کمی زمان‌بر باشد،‌ اما سعی ما بر جمع آوری و ارجاع به مرکز است.

 

 میرابراهیمی‌ با اشاره به اینکه در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: بحث غذارسانی توسط برخی شهروندان و حامیان در برخی نقاط شهر به ویژه محدوده بیمارستان امام رضا(ع)، اطراف پل دستغیب و انتهای رودخانه محدوده کارگاه مونوریل، سبب افزایش حیوانات در این منطقه شده است.

 

وی افزود: مشکل و نگرانی بعدی ما مربوط به حضور دامداری‌ها و فعالیت دامداری‌های غیرمجاز در حریم شهر و محدوده بلوار پیامبر اعظم و حریم بلوار جوان و پردیسان است که اینها هم به نگهداری حیوان اقدام می‌کنند و شب‌ها و ساعت‌های نامناسب آنها را رهاسازی می‌کنند که وجود این حیوانات و تردد آنها باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: عملکرد نامناسب یا غیرمنسجم شهرها، روستاها و بخش های پیرامون از مشکلات دیگر ماست که اقدامات لازم به صورت مستمر انجام نمی‌شود و ما شاهد حرکت این حیوان از محدوده اطراف به داخل شهر هستیم.

 

میرابراهیمی افزود: امیدواریم با پیگیری‌‌های صورت گرفته، شاهد رفع مشکلات و موانع پیش رو باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار