ثبت پنجاه و چهارمین روز آلوده

هوای قم امروز هم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و به این ترتیب پنجاه و چهارمین روز هوای ناسالم در سال جاری ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ 12 August 2024

به گزارش تابناک قم، هوای شهر قم امروز هم میزبان مهمان ناخوانده‌ای به نام گردوخاک است که بیشتر ایام تابستان امسال با حضور خود زندگی مردم را مختل کرده است.

 با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز مورخ 22 مرداد، شاخص کیفیت هوا (AQI=119) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق ( Pm2. 5) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

به گزارش تسنیم، هوای استان قم در تابستان امسال مدام درگیر گردوخاک بود به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون 54 روز هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته است. در این مدت 9 روز هوای پاک، 80 روز قابل‌قبول، 43 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 8 روز برای عموم مردم و 3 روز بسیار ناسالم بوده است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته سالانه 70 روز هوای ناسالم در استان ثبت می‌شد‌ اما با توجه به پیش بینی کارشناسان احتمالا طی امسال مردم قم تعداد روز بیشتری هوای ناسالم تجربه‌ کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار