تأمین خدمات اتوبوسرانی برای شهرک‌های مسکونی قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تامین خدمات سرویس حمل‌ونقل عمومی در سایت‌های مسکونی در دست تأسیس قم تاکید کرد و گفت: این مهم با هدف خدمت هرچه بیشتر به مردم قم در برنامه‌ریزی‌های آینده مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 11 August 2024

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در گفت‌و گویی بیان کرد: قم در مسیر توسعه است و شهرک پردیسان و سایت 560 هکتاری آن به بهره‌برداری خواهد رسید، از طرفی سایت طایقان نیز نزدیک قم تعبیه شده است و 500 هکتار به قم الحاق می‌کند.

وی افزود: از سمت دیگر پرنیان با افق 150 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است و همه این قسمت‌ها نیاز به کار و پیش‌بینی از قبل دارد تا اتوبوسرانی بتواند به همه این مراکز سرویس‌دهی مناسب داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: باید در نظر داشت که همشهری‌هایی که به این بخش‌ها برای سکونت می‌روند از اقشار زحمت‌کش و متوسط هستند که ممکن است خودروی شخصی نداشته باشند و در این جاده‌ها باید با موتورسیکلت به قم بیایند و بروند که ممکن است تلفات جانی و مالی داشته باشد.

متقیان تصریح کرد: این مهم با هدف خدمت هرچه بیشتر به مردم قم در برنامه‌ریزی‌های آینده مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که در نظام شهرسازی، کلان‌شهرها شهرهای کوچکی را در کنار خود تعریف می‌کنند، قم در گذشته شهری بود که شهرک‌ها و شهرهای ثانویه نداشت و در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کند که این سیاست به برنامه‌ریزی برای حل معضلات حمل‌ونقلی و زیرساختی نیاز دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار