کرمانی‌ها در بزرگراه‌های درون‌شهری مراقب گشت نامحسوس باشند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: با هدف برخورد با مخلان امنیت ترافیکی، بزرگراه‌های شهری تحت نظارت گشت نامحسوس پلیس راهور قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 06 July 2024

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت در این خصوص افزود: هدف از تشکیل پلیس نامحسوس شناسایی و اعمال قانون متخلفانی است که با سرعت و سبقت های غیرمجاز در سطح معابر بزرگراهی شهری تردد می کنند.

وی با اشاره به حضور مضاعف پلیس نامحسوس در جاده ها و معابر بزرگراهی از جمله رینگ(حلقه) اطراف شهر کرمان به دلیل بروز تصادفات زیاد اظهار داشت: برای اینگونه رانندگان علاوه بر جریمه، توقیف در پارکینگ و توقیف های ساعتی، نمره منفی نیز لحاظ می شود.

رییس پلیس راهور استان کرمان تصریح کرد: متخلفان جان خود و دیگر رانندگان، شهروندان و عابران پیاده را به خطر می اندازند از این‌رو سختگیری پلیس هم به منظور ارتقای امنیت ترافیکی و بر اساس مطالبه‌گری خود شهروندان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وقوع تصادفات شهری به‌ویژه در مرکز استان در رینگ اطراف شهر به علت بالا بودن تخلفات رانندگی زیاد است ایجاد گشت های پلیس نامحسوس لازم است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: تخلفاتی که رانندگان در بزرگراه ها مرتکب می شوند شامل سرعت غیرمجاز، سبقت از سمت راست، لایی کشیدن، حمل بار غیرمتعارف و سرعت بالای موتورسیکلت سواران است.

وی اظهار داشت: نقص سیستم روشنایی، ورود عابران پیاده به سطح بزرگراه و در برخی نقاط نبودن گذرگاه استاندارد عبور عابر پیاده سبب بروز تصادفات جرحی و فوتی در این راه‌ها می شود.

خوشوفت ادامه داد: در کنار لزوم توسعه زیرساخت های ترافیکی در بزرگراه ها مانند انسداد مسیرهای دسترسی محلی، ایجاد موانع فیزیکی برای جلوگیری از ورود عابران پیاده، نصب و استقرار سامانه های کاهنده سرعت تا ۷۰ کیلومتر و نصب سرویس های کنترل هوشمند ترافیک نیازمند ایجاد امنیت ترافیکی در بزرگراه های شهری است.

وی حداکثر سرعت در بزرگراه های شهری را ۷۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تجاوز از این سرعت موجب بروز حادثه می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار