آمار آتش سوزی جنگل های فارس در سال جاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان طعمه حریق شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد بوستانی در رابطه به آتش سوزیهای امسال عرصه های منابع طبیعی این استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی طعمه حریق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته طی این مدت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه های طعمه حریق شده بود که این آمار نشاندهنده کاهش چشمگیر آتش سوزی در این عرصه هاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار داشت: این آتش سوزیها به طور عمده مربوط به شهرستانهای ارسنجان، نی ریز، شیراز، فیروزآباد، اقلید و ... بوده است.

پیش بینی ۴ میلیارد اعتبار برای طرحهای آبخیزداری

وی گفت: در  سال جاری چهار میلیارد و  ۲۰۰میلیون تومان برای طرح های آبخیزداری استان فارس از جمله طرح های سازه ای و بیولوژیکی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه علاوه بر تکمیل طرح های گذشته پروژه های جدید نیز پیگیری می شود، گفت: طرح های بیولوژیکی شامل بذر کاری و نهال کاری است تا بتوان جلوی سیلاب و حرکت تند آبهایی که باعث وارد شدن خسارت به ابنیه شهری و روستایی می شود را گرفت.

وی با اشاره به خشکسالیهای استان فارس طی چند سال گذشته بیان کرد: با توجه به خسارتهای عمده خشکسالی در سطح این استان بهترین روش برای جلوگیری از ادامه این خسارتها اجرای طرحهای آبخیزداری و نهال کاری است.

بوستانی با اعلام اینکه یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای نهال کاری در این استان اختصاص یافته، اظهار داشت: در این صورت کشت ۶۰۰ هزار اصله نهال و بذرکاری در فارس آغاز می شود که این امر برای غنی سازی جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار