ارائه 38 هزار میلیارد ریال خدمات به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: امسال 38 هزار و 531 میلیارد ریال در بخش تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی پرداخت شده که نسبت به سال قبل 67.2 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 03 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، سیدصلاح قریشی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۳۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال در بخش تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه ۶۷.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اعلام کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۸۹۹ کارگاه فعال در سطح استان وجود دارد که منطقه یک سنندج با ۵ هزار و ۳۴۹ کارگاه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۵۸ هزار و ۸۱۵ نفر معادل بیش از ۳۸ درصد از کل جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

قریشی تصریح کرد: ۱۲۴ هزار و ۶۰۵ نفر بیمه شده در کردستان دارای اجباری، ۵ هزار و ۱۳ نفر بیمه شده اختیاری، ۳۴ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه شده مشاغل آزاد، ۱۸ هزار و ۶۰۴ نفر بیمه رانندگان، ۱۰ هزار و ۶۲۴ نفر بیمه قالیبافی و ۲۲ هزار و ۷۲ نفر بیمه کارگران ساختمانی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان افزود: در مجموع ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده اصلی و ۳۴۷ هزار و ۷۰۹ نفر در سطح استان به عنوان بیمه تبعی زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی استان را ۳۸ هزار و ۱۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۲۸ نفر از کارافتاده و ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر بازمانده در حال حاضر زیرپوشش تامین اجتماعی استان هستند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، در مجموع ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر در قالب بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده از تامین اجتماعی استان مستمری دریافت می‌کنند.

وی از افزایش ۳.۸ درصدی بیمه شده جدید در استان خبر داد و گفت: طرح تفکیک شعبه و درمانگاه تامین اجتماعی شعبه قروه در دست اقدام و زمین مورد نیاز آن نیز در حال تامین است و طرح بیمه فراگیر خانوادگی از فرصت‌های ایجاد شده برای بیمه شدگان در سطح استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: در راستای سهولت در خدمات‌رسانی بیشتر به مشترکین سازمان تامین اجتماعی بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده است و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمام بیمه‌شدگان در بخش‌های مختلف فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار