ورود 317 هزار تن گندم تولید داخل وخارج کشور به استان اصفهان

برای تامین گندم استان، امسال ۳۱۷ هزار تن گندم ازخارج ودیگر استان‌های کشور به اصفهان وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 09 December 2023

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: از این میزان گندم حدود ۱۵۶ هزار تن گندم خارجی از بندرامام خمینی، بنادرعباس و چابهار در هشت ماهه امسال به استان اصفهان وارد شده است.
محسن ضیائی گفت: همچنین در این مدت ۱۶۱ هزار تن گندم هم از دیگر استان‌های کشور به استان ارسال شده است.
وی افزود: گندم وارداتی از دو مسیر ریلی و جاده‌ای وارد این استان می‌شود که حمل و نقل ریلی از مزایایی درمقایسه با حمل و نقل جاده‌ای برخوردار است که از جمله این مزایا صرفه جویی هزینه حمل، کاهش آلودگی زیستی، ایمنی حمل و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی است.
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: هر واگن از ظرفیت حمل ریلی حدود ۵۷ تن گندم معادل با ظرفیت ۲ تا ۳ دستگاه تریلی حمل گندم از طریق حمل جاده‌ای برخوردار است.
محسن ضیائی افزود: امید است دولت توجه ویژه در خصوص اتصال سیلوی گندم ۲۷ هزار تنی شهید جبل عاملیان شهر کاشان به خطوط حمل نقل ریلی کشور داشته باشد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: هدف از تامین گندم‌های وارداتی از مبادی استان‌های دیگر، حفظ ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی به خصوص گندم در استان است.
محسن ضیائی تصریح کرد: تأمین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخل استان، دیگراستان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تأمین آرد خبازان و دیگر صنایع وابسته از جمله ماکارونی، نشاسته، بیسکویت و انواع شیرینی جات و ... استان ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار