استفاده از دستگاه غلطک بعد از کاشت در مازندران

کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 29 November 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: برای نخستین بار در مازندران از دستگاه غلطک بعد از کاشت ارقام مختلف در پروژه طرح تحول گندم Ipp با هدف ارتقاء تولید کمی و کیفی گندم با پشتوانه علمی در این مزرعه استفاده شد.

بر اساس این گزارش ، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه طرح انتخاب مشارکتی ارقام و لاین های مختلف گندم و ترتیکاله ( P.V.S ) در شرایط مزرعه با همکاری کشاورز پیشرو مرکز جهاد کشاورزی شهید بسطامی پنبه زارکتی شهرستان ساری اجرا شد، اظهار کرد: این مزرعه در اراضی زراعی دانشگاه پیامبر اعظم (ص) این شهرستان قرار دارد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این طرح برای تعیین سازگاری و انتخاب بهترین رقم در توسعه کشت منطقه اجرا می شود. 

 

وی با اشاره به اینکه ارقام کشت شده در طرح از لحاظ خصوصیات و سازگاری با شرایط زراعی و اکولوژیک متفاوت انتخاب شده اند، افزود: وضعیت رشد و عملکرد هر رقم نسبت به منطقه بررسی خواهد شد. 

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در مازندران از دستگاه غلطک بعد از کاشت ارقام مختلف در پروژه طرح تحول گندم Ipp با هدف ارتقاء تولید کمی و کیفی گندم با پشتوانه علمی در این مزرعه استفاده شد.

 

علوی مزیت استفاده از دستگاه غلطک را خرد شدن کلوخ و تماس بیشتر بذر با خاک با اعمال فشردگی توسط دستگاه اعلام کرد و گفت: خروج هوای اضافی در خاک موجب کاهش مصرف آب در این روش زراعی کشت محصول گندم است.  

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار