مدیر کل کمیته امداد:

نقش مثبت بازاریان در امور خیریه/انجام مشاوره برای مددجویان کمیته امداد

اصناف و بازاریان می توانند ماهانه یا سالانه مبلغی را از روی میل و رغبت به عنوان انفاق در جهت رضای خدا برای کمک به مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر اعطاء نمایند
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 17 October 2015

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و اتاق اصناف استان جهت مشارکت در امر خدمت رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، سیدغلامرضا متقی در دیدار با دبیر اتاق اصناف و رئیس بسیج اصناف استان ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه محرم ، گفت: هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری این است که زمینه مشارکت کلیه اقشار جامعه درخصوص همدردی و همبستگی اجتماعی و تلاش برای رفع معضلات بخشی از اقشار آسیب پذیر جامعه را فراهم نماییم.

وی اظهار داشت: وظیفه ما این است که فرهنگ احسان و نیکوکاری را بسترسازی و زمینه سازی کرده و زیرساختش را فراهم نماییم و این یکی از رسالت های اساسی کمیته امداد است.

متقی افزود: کمیته امداد اقدامات زیادی را در راستای تأمین نیازهای خانواده های تحت حمایت انجام داده و در راستای ارائه خدمات بهتر به این خانواده ها نیازمند مشارکت خیرین و نیکوکاران درون استانی می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به نقش معنوی و روحیه نیکوکاری در بازاریان، تصریح کرد: اصناف و بازاریان همیشه در امور خیریه و عام المنفه و کمک به افراد مستمند و نیازمند مشارکت داشته و در این امر خدمات مؤثر و مطلوبی را انجام داده اند .

متقی از اهداف این تفاهم نامه را شناخت خیرین و نیکوکاران بازار و جذب آنها به منظور کمک به ایتام و نیازمندان و فرهنگسازی در خصوص اهتمام مردم بر پرداخت وجوهات شرعی واجب و مستحب در طول سال جهت رفع مشکلات نیازمندان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اصناف و بازاریان می توانند ماهانه یا سالانه مبلغی را از روی میل و رغبت به عنوان انفاق در جهت رضای خدا برای کمک به مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر اعطاء نمایند.

دبیر اتاق اصناف استان در این جلسه، کمیته امداد را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل عظیم‌الشأن دانست و افزود: تقویت این نهاد حمایتی می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و اصناف می توانند در این راستا کمک نموده و توجه بیشتری داشته باشند.

نعمت اله نیکزاد، اصناف را پیش رو در خدمت‌رسانی به مردم دانست و بیان داشت: تلاش می کنیم تا باساماندهی و هدفمند نمودن کمک های بازاریان به نیازمندان مشارکت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و اتاق اصناف و بسیج اصناف استان منعقد شد.

برگزاری 410 جلسه مشاوره برای مددجویان کمیته امداد شهرستان چرام

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 410 جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان برگزار شده است.

علی حسن مظاهری گفت: انجام مشاوره و راهنمایی مددجویان از طریق مشاورین این نهاد صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در همین راستا با هدف بررسی مشکلات مختلف مددجویان در گروههای سنی مختلف در قالب جلسات فردی و گروهی 410 جلسه مشاوره از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این نهاد برگزار شده است.

مظاهری با اشاره به اهمیت و نقش مشاوره در رفع بسیاری از مشکلات مددجویان و جلوگیری از ورود بسیاری از آسیب های اجتماعی به درون خانواده ها، بیان داشت: جلسات مشاوره فردی با حضور مددجویان در دفتر مشاوره این نهاد و همچنین حضور مشاورین در منطل مددجویان در زمینه مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، بهداشت روانی و سایر موارد برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون 700 نفر از مشاوره فردی و گروهی این نهاد بهره مند شده اند، گفت: ارائه مشاوره های فردی و گروهی به مددجویان یکی از مهمترین اقدامات این نهاد در راستای رفع مشکلات خانواده ها و قرار دادن آنها در مسیر توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده ها می باشد.

مظاهری تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده ضمن رفع برخی از مشکلات مراجعین به واحد مشاوره، با معرفی به واحدهای مختلف اشتغال و خودکفایی، فرهنگی، مسکن و ... به سمت توانمندی فرهنگی و اقتصادی نیز هدایت شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار