رونمایی از2کتاب شعرکودک ونوجوان

کتاب شعرهای "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" به نویسندگی مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 14 October 2015
کتاب شعرهای "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" به نویسندگی مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان در همدان رونمایی شد.

به گزارش تسنیم؛سروده‌های مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان و داور استانی جشنواره ادبی زنگ حماسه در قالب کتابهای شعر "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" در این جشنواره رونمایی شد.

جشنواره زنگ حماسه فصل دوم از چهار فصل هفتمین جشنواره شعر بسیج است که با هدف شکوفایی و رشد استعدادهای درخشان و نوظهور در این حوزه برگزار شد.

مریم زرنشان در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: متولد هفتم مرداد ماه 1354 در همدان هستم و در خانواده‌ای فرهنگ دوست به دنیا آمدم، از کودکی به شعر علاقمند بودم و با کنار هم گذاشتن کلمات آهنگین شعر می‌سرودم، به گونه‌ای که این کار به سرگرمی من در اوقات بیکاری مبدل شده بود.

وی بیان کرد: نخستین شعر خود را به مناسبت فرارسیدن فصل بهار در سن یازده سالگی گفتم که مورد توجه نیز قرار نگرفت و حتی باعث خنده دیگران شد، اما من ادامه دادم و باز هم شعر سرود، اشعاری را که در دوران کودکی می‌سرودم به پدربزرگم نشان می‌دادم و او که بر عروض و قافیه و اوزان شعری تسلط داشت، سروده‌هایم را تصحیح می‌کرد و همچون استادی همواره در کنارم بود.

زرنشان افزود: در سال 72 به طور جدی شروع به کار کردم و به عضویت انجمن‌های ادبی باباطاهر و میلاد همدان درآمدم، از محضر اساتیدی همچون زنده یاد اردشیر بهمنی و استاد منوچهر امیدی بهره بردم.

وی عنوان کرد: در سال 72 مجموعه‌ای توسط برقعی تحت عنوان سخنوران نامی معاصر ایران تألیف شد که در این کتاب چند صفحه‌ای نیز به معرفی آثار و زندگینامه من پرداخته شد.

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: پس از ازدواج مدت زیادی از فعالیت‌های هنری خود دور شدم، اما همواره در این دوران نیز به مطالعه و نوشتن پرداختم.

زرنشان گفت: اکنون عضو فعال انجمن ادبی بوعلی هستم و در حوزه هنری استان همدان و انجمن ادبی میلاد نیز فعالیت می‌کنم.

وی افزود: این‌گونه جشنواره ها پایگاه‌هایی هستند برای رقابت سالم بین هنرمندان و شاعران که منجر به کشف استعدادهای بی‌نظیر در این حوزه وحوزه‌های مختلف می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار