لینک جعلی سهام عدالت و برداشت‌های دردسرساز

رئیس پلیس فتا استان مرکزی، لینک‌های ارسالی برای کاربران را خطرناک خواند و از کشف پرونده‌ی ۶۵۵ میلیون ریالی برداشت با لینک‎های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 30 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ فرهاد شاطری گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امید می رود هموطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.
این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۶۵۵ میلیون ریالی از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ شاطری بیان کرد: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و در مجموع مبلغ ۶۵۵ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.
وی افزود: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ی پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت های صورت گرفته می شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم نيز شناسایی‌ و به دادسرا معرفی شد.
اين مقام انتظامي بیان داشت: هموطنان اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار