جایزه دوسالانه کتاب اصفهان اقدامی در راه ارتقای سطح فرهنگ مکتوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: برگزاری جایزه دوسالانه کتاب در استان،اقدامی در راه ارتقای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناسایی و بزرگداشت آثار نویسندگان برتر استان در حوزه‌های فرهنگی، علمی و هنری است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 01 May 2023

علی تمنایی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در جشنواره دوسالانه کتاب امسال ویژه آثار چاپ شده استان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، بیش از ۷۶۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۲۴ کتاب بعنوان آثار برگزیده و ۲۱ کتاب بعنوان آثار شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی جایزه دوسالانه کتاب اصفهان در روز ۱۴ اردیبهشت اظهار داشت: جایزه دوسالانه کتاب دارای ۲ بخش ویژه دینی و ارزشی در حوزه نماز و دفاع مقدس هم هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: این آیین دارای ۲ برنامه جنبی شامل پیوست حوزه اقتصاد و فرهنگ و اعلام موجودیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

تمنایی با بیان‌اینکه اکنون در استان اصفهان ۵۹۷ ناشر مجوز فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۳۸۷ ناشر فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۳ ناشر در کلانشهر اصفهان، ۳۲ ناشر در کاشان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعالند که می‌توان گفت این استان به لحاظ وضعیت صنعت نشر در کشور رُتِبه خوبی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: سال گذشته نخستین انجمن صنعت نشر کشور با همکاری اتاق بازرگانی در استان اصفهان راه‌اندازی شد.

وی همچنین به صدور ۲ هزار و ۵۶۰ مجوز چاپ کتاب در سال گذشته در استان اشاره و تیراژ کتاب‌های سال قبل این خطه را بیش از سه میلیون نسخه اعلام و اضافه کرد: یکی از اقدامات حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از ناشران در سال گذشته خرید ۶ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان از ۲۶ ناشر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار