هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲۷ نفر امداد رسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: در پی بارش سنگین برف با ۱۵۶ عملیات امداد و نجات به ۶۲۴ نفر گرفتار در برف و کولاک در این استان امداد رسانی شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، کاظم فلاحی دوست اظهار داشت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی کشور و اعلام آماده باش سراسری از سوی سازمان امداد و نجات کشور ۱۰۰ نیروی عملیاتی در سراسر استان در محورهای مواصلاتی استقرار یافت.

وی بیان کرد: علاوه بر امداد رسانی به مردم در برف و کولاک هفت عملیات تخلیه آب نیز در خصوص آب‌گرفتگی منازل مسکونی در شهرستانهای گچساران و کهگیلویه انجام شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: ۱۲ نفر که در شهرستان دنا در ارتفاعات برفگیر شده بودند به وسیله خودروی آرگو به منطقه امن منتقل و نجات یافتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این راستا نیز ۴۱ تخته پتو ، ۴۰ کیلوگرم نایلون، ۲۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته و دیگر اقلام نیز بین آسیب دیدگان این حوادث توزیع شد .

وی با اشاره به کوهستانی و برفگیر بودن مسیرهای مواصلاتی از رانندگان خواست در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی ، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هرساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

فلاحی دوست تصریح کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با همکاری کارگروه امداد و نجات از جمله پلیس راه ، آتش نشانی ، اورژانس ، مدیریت بحران ،علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ادارات گاز، برق و آب در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت در شعب و هفت پایگاه های امداد و نجات بین شهری و کوهستانی اجرا می شود.

وی گفت: نیاز است رانندگان در طول فصل سرما با توجه به لغزنده و کوهستانی بودن مسیر های مواصلاتی استان احتیاط لازم را داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه برفگیر به طول ۳۲۷ کیلومتر است. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار