تبدیل نظام پهنه بندی ابتکاری استان به یک نهضت ملی در سراسر کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نظام پهنه بندی ابتکاری استان به یک نهضت ملی در سراسر کشور تبدیل گردیده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 07 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در جلسه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هوراند و نشست صمیمانه ای که با کارکنان و مدیریت این شهرستان داشت با بیان این مطلب، افزود: نظام پهنه بندی در یک مقیاس بزرگ، تبدیل به یک نهضت ملی شده است و انشاءا... در آینده نزدیک از ردیف ملی از اعتبار برخوردار خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به روند خرید گندم در آذربایجان شرقی گفت: تا بحال بیش از 400 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

مهندس مهری افزود: توسعه باغات با تکیه بر پتانسیل بومی گزینه ایده آلی است که در آینده نتایج ارزنده ای را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: باید تصدی گری های دولتی را رها کرده و با تکیه بر بخش خصوصی، آموزش و ترویج نیازهای کشاورزان را برآورده سازیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تائیدیه نهاده های کشاورزی و دامی بر عهده مدیران جهادکشاورزی شهرستان و استان است و باید با فروشندگان غیرمجاز سموم و کود با قاطعیت برخورد شود.

مهندس مهری افزود: خدا را شاکریم که جهادکشاورزی استان از حیث نیروی انسانی متخصص و کارآمد غنی است و با استفاده از نیروهای فداکار و صادق، تمامی اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی قابل دستیابی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور مسئولیت جدید ما استقلال غذایی و تامین امنیت غذایی است، اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی 70 درصد کشت و زرع بصورت دیم انجام می شود، لذا توسعه ایستگاههای هواشناسی در مراکز جهادکشاورزی بخش ها و شهرستانها ضرورت دارد زیرا تعداد بارش و زمان بارش برای کشاورزان خیلی حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما باید برای اقتصادی کردن کشاورزی در روستاها تلاش کنیم و این کار با کاهش هزینه های تولید قابل دسترسی می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز در خصوص تناوب اقلیمی این شهرستان و مناطق اطراف آن گفت: در این منطقه شاهد اقلیم های متفاوت و متنوع هستیم و در همین راستا ساخت و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرستان هوراند امری ضروری است.

مهندس محمد اسدی با اشاره به وجود پسته وحشی در حوزه مدیریت شهرستان اهر بیان کرد: با در نظر گرفتن بحران در منابع آبی و لزوم بهینه کردن استفاده از آبهای زیرزمینی، توسعه باغات پسته در این منطقه می تواند گام موثری در راستای بهره برداری بیشتر و بهتر از منابع آبی باشد.

وی گفت: ترویج و توسعه شیلات در کنار رودخانه ها و حمایت های لازم از طرف جهادکشاورزی استان و توسعه باغات انگور دیم از پتانسیل های خوب این منطقه بشمار می آیند.

مهندس سیاوش حضوری، رئیس مرکز جهادکشاورزی شهرستان هوراند نیز در این جلسه گفت: با وجود مشکلات زیادی که در صدور شناسنامه برای تراکتورداران حرفه ای و شماره گذاری تراکتور در شهرستان هوراند داشتیم، امسال بیش از 940 تن خرید تضمینی گندم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار