رونمایی از سامانه چکاد

سامانه نوین چکاد به منظور ایجاد بستر مناسب برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 12 November 2022

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه این سامانه امکان مدیریت و نظارت برخط مبادله چک را برای شبکه بانکی فراهم می‌کند، گفت: چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست.

رشید ساعدی افزود: عضویت در همراه بانک، نصب و فعالسازی برنامه «هامون» به منظور ثبت امضای الکترونیکی و داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک پیش نیاز‌های استفاده از خدمات سامانه چکاد برای دریافت و صدور چک دیجیتال است.

وی ادامه داد: شهروندان پس از فعال کردن خدمت چک دیجیتال در منوی مربوط در همراه بانک می‌توانند از خدمات صدور چک، امکان وصول درون بانکی و بین بانکی چک، مشاهده دسته چک صادر شده، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک بدون مراجعه به شعبه بهره‌مند شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان افزود: سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیک، بی نیاز شدن از ارسال نسخه فیزیکی چک، امنیت بالا و غیر ممکن شدن سرقت یا تحریف چک از مزایای این سامانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار