واکنش رئیس شورای پادوک به یک کلیپ

رئیس شورای روستای پادوک در واکنش به انتشار کلیپی از یکی از عشایر این منطقه ، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ 21 August 2022

پادوک

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس شورای روستای پادوک خیرآباد در جواب اعتراض برخی از اهالی عشایر نشین این منطقه "مطالبه گری یکی از اهالی پادوک ! "برای نبود امکانات برق، گاز و آب ، گفت : اعتراض و درخواست این مردم برای برق کاملا غیر قانونی است چرا که آنها عشایری هستند که در زمین‌های پادوک ساکن شدند و هیچ گونه کد روستایی ندارند و ما نامه از وزارت کشور داریم که این زمین‌ها متعلق به روستای پادوک بوده و ساخت و ساز‌هایی که در این زمین انجام گرفته بدون هیچ گونه مجوزی از ارگان‌های دولتی می‌باشد.
کرمی افزود: این‌ خانوارها عشایری هستند و به عنوان ییلاق و قشلاق باید فقط سه ماه در زمین‌های پادوک باشند و بقیه فصول در سردسیر باید ساکن شوند .
وی در جواب یکی از معترضانی که گفته بود طرح گردشگری در این زمین احداث کردم بیان داشت: این طرح گردشگری در یکی از زمین‌های ساکن پادوک احداث شده که مالک زمین پیگیر و حکم تخریب آن را گرفته است چرا که بدون مجوز از بنیاد مسکن ساخت و ساز داشته و این طرح غیر قانونی را در زمین‌های کشاورزی پادوک انجام داده و مالک زمین هم حکم تخریب این مکان گردشگری را گرفته است.
کرمی عنوان کرد:، چون این خانوارها عشایر هستند نیازی به برق کشی ندارند و ما هم به دولت گفتیم که پنل خورشیدی در اختیار آن‌ها قرار دهند چرا که اگر قرار باشد برق رسانی شود برق باید از زمین‌های کشاورزی پادوک رد شود و این زمین‌ها هم ۳۵سال معارض روستای پادوک می‌باشد و خود شورای تامین استان این پروژه‌ها را متوقف کرده که تکلیف روستای پادوک و عشایر این منطقه مشخص شود.
وی با بیان اینکه زمین‌های ما توسط کارشناسان اثبات مالکیت می‌شوند و به زودی سند دار خواهند شد ، اظهار داشت : ما مخالف اسکان عشایر و دادن امکانات به آن‌ها توسط دولت نیستیم ، ولی این‌ها حدود ۱۵خانوار عشایری هستند که هر دو تا خانواده در یک مکان بوده و برق رسانی برای آن‌ها دارای هزینه زیاد می‌باشد و اگر قرار باشد این‌ها اسکان داده شوند باید مکانی را که خود مردم روستای پادوک مشخص کردند اسکان و امکانات در اختیار آن‌ها قرار داده شود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پادوک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
خواهشا به عنوان یک رسانه وقتی قصد انتشار کلیپی دارید اول در مورد ان تحقیق کنید، ...................... بیشتر تحقیق کن متوجه میشی
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار