هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول سلامت مازندران هزینه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان در حوزه‌های مختلف افزون بر هزار و 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 04 October 2015
 به گزارش تابناک مازندران از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد پنبه چی اظهار داشت: بر اساس آمار 713 میلیارد ریال از اعتبار اختصاصی در دولت یازدهم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی ویژه درمان و سلامت در استان هزینه شده است.
وی افزود: در این مدت 150 خانه بهداشت در مناطق روستایی مازندران احداث، تجهیز و به بهره برداری رسید.
پنبه چی گفت: این بودجه‌ها برای توسعه و استانداردسازی بلوک‌های زایمانی در هشت بیمارستان استان، توسعه اورژانس، احداث 12 کلینیک ویژه در بیمارستان‌های دولتی و استانداردسازی بخش‌های تشخیص درمانی سرپایی سرطان در چهار بیمارستان هزینه شده است.
وی, گسترش بخش‌های آی سی یو، ان سی یو و پس سی یو در بیمارستان‌های استان را از دیگر کارکردهای طرح تحول نظام سلامت با اعتبار دولتی در مازندران اعلام کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 304 میلیارد ریال از اعتبار حوزه طرح تحول نظام سلامت اختصاصی به مازندران برای احداث ساختمان کلینیک‌های دندانپزشکی، مجتمع‌های پزشکی، و ساختمان دیالیز و سی تی اسکن و سایر پروژه‌های مرتبط با درمان هزینه شد.
مازندران دارای بیش از سه میلیون و 140 هزار نفر جمعیت است که حدود یک میلیون و 800 هزار نفرشان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته و بقیه زیر پوشش بیمه سلامت بوده و طرح تحول نظام سلامت در 23 بیمارستان دولتی در دست اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار