امروز امنیت ایران در منطقه‌ پابرجا و پایدار است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به رغم همه نقشه‌های دشمنان امروز امنیت ایران در منطقه‌ای که با بحران امنیت روبه رو است پابرجا و پایدار است.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 14 May 2022

به گزارش تابناک قم، امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه جمعه در نخستین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم گفت: صدام در مکتب سلفی گری و داعش پرورش یافته بود و  در همان هفته اول پیروزی انقلاب بر علیه انقلاب ایران موضع گرفت و تاکید داشت که انقلاب ایران باید ساقط شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رسیدن به جایگاه ژاندارم منطقه و رهبری جهان عرب دو هدف عمده صدام از حمله ایران و مخالفت با انقلاب اسلامی بود.

او گفت: هزینه‌های هنگفت مالی و نظامی رژیم بعث برای ساقط کردن انقلاب ایران برنامه ای برای شکست انقلاب اسلامی و توسعه قلمرو جغرافیایی عراق دو هدف عمده صدام از حمله به ایران بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی تنها پدیده قرن حاضر بود که دو بلوک شرق و غرب را به هم پیوند زد و ناتو و ورشو را با یکدیگر متصل کرده و سنگین‌ترین حمایت‌های نظامی و لجستیک را از رژیم بعث به عمل آوردند، اما با این وجود شهدا با تمام قوا در برابر دشمن ایستاده و آن‌ها را زمین گیر کردند.

او می گوید: امروز جنگ نرم بدنبال تسلط بر افکار نسل جوان است تا استعمار فرانو خود را پیاده سازی کند، دشمن به رغم برخی موفقیت‌ها در تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی هنوز نتوانسته در جنگ نرم نیز به پیروزی برسد، دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت امروز در قالب جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه انقلاب اسلامی همجمه آورده است.

به گفته سیاری ایجاد گروهک‌های تروریستی و افراطی از آخرین برنامه‌های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی ایران بود و یکی از علائم پیروزی انقلاب اسلامی این است که امروز اثری از صدام و پشتیبانان غربی و شرقی رژیم بعث در عالم نیست، ولی انقلاب هر سال بالنده‌تر از گذشته می‌شود.

او  گفت: جنگ هشت ساله تنها جنگ مهمی بود که برغم همجمه شرق و غرب علیه نظام اسلامی، تمامیت ارضی آن تثبیت شد و حتی یک وجب از خاک آن به تصرف دشمن درنیامد و امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در جهان دارای جایگاه و ارزش و احترام است.

سیاری گفت: ایران امروز در برابر جنگ نرم، جنگ اقتصادی و توطئه‌های دیگر ایستاده و به همه آن‌ها نیز افتخار می‌کند؛ برغم همه نقشه‌های دشمنان امروز امنیت ایران در منطقه‌ای که با بحران امنیت روبه رو است پابرجا و پایدار است.

او گفت: بعد از یادواره امروز شهدای ارتش قم و تا آبان ماه امسال  دومین کنگره ملی شهدای استان قم چندین یادواره و یک اجلاسیه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار خواهد شد.

 در این یادواره معاون اجرایی ارتش، جانشین نیروی زمینی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و پس از رونمایی از سردیس سرلشکر فراشاهی و مجموعه ۵ کتاب ستاره گان آسمانی از خانواده معظم ۱۱۰ شهید ارتش در استان قم تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار