سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش:

برنامه‌های پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش تغییر می‌کند

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از رویکردهای این معاونت این است که برنامه‌های پرورشی و تربیتی از تعدد و کثرت به تلفیق، همراهی و هم افزایی تغییر یابد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 09 March 2022

به گزارش تابناک بوشهر، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران تربیت در استان بوشهر افزود: در این ارتباط از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش از جمله توانمندی های جهادی در بخش‌های مختلف قرآنی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر استفاده می شود.

وی با تاکید براینکه تاکنون از ظرفیت رسانه کم استفاده شده است یادآور شد: رسانه ظرفیتی است که آموزش و پرورش باید از آن استفاده کند و در همین راستا برنامه های کلان و تاثیر گذار خواهد داشت.

باقر زاده براستفاده از نظر مربیان و معاونان پرورشی و مشاوره های مدارس تاکید کرد و گفت: این قشر واقعیت‌ های جامعه را بخوبی می شناسند و باید از اظهار نظر آنها استفاده کنیم تا براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و بودجه را در همان مسیر هدایت کرد.

وی اظهارداشت: تربیت به معنی ارزش نهادن به گرایش، بصیرت و اراده است و جدی گرفتن این موارد زمینه مسئولیت پذیری انسان را فراهم می‌کند.

باقر زاده ادامه داد: ترتیب تحمیل، تطمیع و تحقیر نیست بلکه به حساب آوردن گرایش، بصیرت و اراده انسان است به این معنی که گرایش‌های او باید از گرایش‌های مادی و حیوانی به گرایش انسانی و الهی و بصیرت او به بصیرت نورانی، آخرتی و الهی و اراده او نیز از اراده سست و بی خاصیت به اراده محکم و راستین انسانی سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: رسیدن به این جایگاه تنها در موقعیت‌های تربیتی به وجود می‌آید.

باقرزاده با تاکید براینکه باید نسبت به تربیت اصلاح و نگرش واحدی داشته باشیم گفت: تنها در این صورت است که متوجه می شویم برخی کارهای ما تربیتی نبوده یا کم اثر بوده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که پیرو شهدا بوده و در مسیر آنان حرکت کردند امروز موشک‌هایی ساخته اند که نقطه زنی می‌کند در تربیت نیز براساس نظر رهبر معظم انقلاب تفکر یکی از نقاط راهبردی به شمار می‌رود و همه معلمان باید در این زمینه دانش آموزان را با تفکر تربیت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه تربیت فرآیندی است گفت: معلمی که زمینه فکر کردن دانش آموزان را به وجود می آورد زمینه گرایش، بصیرت و اراده او را نیز فراهم کرده هرچند ممکن است آن معلم، معلم تربیتی نیز نباشد.

وی پرداختن به ایمان و حیا را از جمله دیگر موارد تربیت عنوان کرد و باید مورد توجه قرار گیرد.

باقرزاده تاکید کرد: تربیت بخش‌های مختلفی دارد و همه به صورت‌های مختلف در این امر دخالت دارند و تنها مربی تربیتی مسئول تربیت نیست.

فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر، در راستای سند تحول بنیادین جهت دهی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سند تحول بنیادین معلم مترادف با مربی قرار داده شده است به همین دلیل فعالیت‌های آموزش و پرورش این استان در این راستا جهت‌دهی و طراحی شده است.

علی موحدی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی، ۴۷۱ شهید دانش‌آموز و بویژه ۱۴ شهید امور تربیتی استان بوشهر گفت: آرامش و امنیت امروز ما حاصل فداکاری و جان‌فشانی شهدای عزیزی است که درس ایثار و خودگذشتگی را به همه داده‌اند.

وی افزود: در فعالیت‌های تربیتی باید به دانش‌آموزان اعتماد و زمینه بروز و ظهور استعدادهای آنها را فراهم کرد.

موحدی تاکید کرد: منطق و فلسفه ایجاد دستگاه عظیم آموزش و پرورش ساختن انسان است و در جمهوری اسلامی باید به سمتی حرکت کنیم که همه مدارس در تراز انقلاب باشند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در کشور، به ابتکار استان بوشهر طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی از سال تحصیلی گذشته شروع شده و فراخوان ۲ همایش ملی مدرسه و خانواده تراز نیز منتشر شده است که هر سه طرح، پیوست عملی سند تحول بنیادین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در مدرسه تراز یک نفر ابلاغ تربیتی دارد اما همه کارکنان تربیت را ابلاغ می‌کنند، در این مدرسه به جای اینکه فعالیت‌ها منحصر به پیشرفت درصد قبولی باشد، همزمان اهداف آموزشی و تربیتی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان با کمبود ۳۲۸مشاور و ۸۴۸ مربی پرورشی مواجه است که امیدواریم با تدابیر انجام شده در وزارت، بخشی از این کمبود از طریق دانشگاه فرهنگیان مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار