خروج موفقیت‌آمیز توده‌ چهار سانتیمتری از بدن یک زن در یزد

یک توده چهار سانتیمتری در حین عمل «کولونوسکوپی» از بدن یک زن جوان در بیمارستان دولتی شهید رهنمون (فرخی) شهر یزد با موفقیت خارج شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 17 February 2022

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بیمارستان شهید رهنمون یزد، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین این مرکز درمانی گفت: در حین عمل کولونوسکوپی یک بانوی جوان، متوجه وجود توده نسبتا بزرگی در ترمینال ایلئوم شدیم و با وجود امکانات محدود در این بیمارستان پس تلاش های مستمر و پس از حدود ۴۰ دقیقه عمل جراحی، موفق به خارج کردن این توده شدیم.

دکتر محمدحسن روزگاری افزود: این بانوی ۳۷ ساله با شکایت درد شکم به بیمارستان مراجعه کرد که با تلاش تیم درمان و بدون آنکه آسیبی به جدار روده وی وارد شود، این توده به طور کامل از روده خارج شد و برای بافت شناسی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه حال بیمار خوب و از بیمارستان مرخص شده است، اظهار کرد: ضایعه ای که در انتهای روده باریک وجود دارد ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشد ؛ ضایعه ای که در روده این بانو بود از لحاظ دسترسی در مکان سختی قرار داشت و از لحاظ مانور کولونوسکوپی، محدودیت داشتیم .

روزگاری ادامه داد: توده هایی که به این شکل از روده خارج می شود به ندرت اتفاق می افتد و اغلب در حد یک تا ۱.۵ سانتیمتر است.

این فوق تخصص گوارش و کبد بالغین توصیه کرد: بیمارانی که سابقه سرطان روده بزرگ خانوادگی دارند و یا هنگام اجابت مزاج، دفع خون روشن دارند حتما بیماری خود را جدی بگیرند و برای بررسی و غربالگری به مراکز درمانی مراجعه کنند تا بیماری پیشرفت نکند و سرطانی نشود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار