استفاده از لباس شیمیایی در چه محیط هایی الزامی است؟

کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 31 January 2022

سازمان های بهداشتی و سازمان حقوق بشر اعلام کرده اند این امر الزامی است تمامی افراد به محیط کار خود توجه داشته باشند و محصولات متناسب با آن را انتخاب کنند. لباس شیمیایی از جمله محصولاتی است که برای محافظت از جان افراد در محیط های خاصی طراحی شده است. از دیگر محصولاتی که می تواند از سلامت افراد محافظت نماید می توان به ماسک تمام صورت و دستکش قصابی اشاره کرد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

استفاده از لباس شیمیایی در چه محیط هایی الزامی است؟

لباس شیمیایی برای چه محیط هایی طراحی شده است؟

همانطور که از نام این محصول مشخص است، تمامی افرادی که در کارشان با مواد شیمیایی سر و کار دارند باید استفاده از این لباس را مد نظر قرار دهند. از این کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار با مواد شیمیایی خورنده
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آزمایشگاه های صنعتی
  • باطری سازی
  • اسید کاری
  • کار با مواد ضد عفونی کننده
  • کارهای کشاورزی
  • انتقال زباله های صنعتی
  • دامپروری
  • آزمایشگاه های بیولوژیک
  • محیط های قرنطینه
  • صنایع هسته ای

به طور کلی بهتر است بدانید اگر کار شما به گونه ای است که با مواد آسیب رسان با پوست کار می کنید، باید لباس های کاری مناسب را خریداری کنید. همچنین، در بسیاری از این محیط ها استفاده از ماسک تمام صورت الزامی است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از ورود به هر کسب و کاری ابتدا محیط کاری را تحلیل کنید و سپس محصولات مورد نیاز برای ورود به آن کار را مشخص نمایید.

آیا استفاده از این لباس محدودیت هایی را در کار به وجود می آورد؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در زمان خرید لباس شیمیایی پرسیده می شود در این زمینه است که آیا استفاده از این لباس باعث بروز محدودیت هایی می شود! اگر بخواهیم پاسخ روشنی به این موضوع بدهیم باید بگوییم بله! استفاده از این لباس گاهی می تواند قدرت حرکتی را محدود سازد و یا حتی آزادی عمل را از بین ببرد. اما با توجه به این موضوع که مواد شیمیایی آسیب های غیر قابل جبرانی را به بدن وارد می کنند، استفاده از این لباس الزامی است.

استفاده از لباس شیمیایی در چه محیط هایی الزامی است؟

در کنار لباس شیمیایی از چه محصولات دیگری باید استفاده کنیم؟

استفاده از این لباس می تواند سد محکمی در برابر مواد شیمیایی باشد. اما بهتر است بدانید تنها با پوشیدن این لباس نمی توانید آثار بد و مخرب مواد شیمیایی را از بین ببرید.

محصولات دیگری که در زمان کار با مواد شیمیایی ممکن است به آنها نیاز داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • ماسک تمام صورت
  • محافظ سر
  • محافظ چشم ( عینک های مخصوصی که برای محافظت از چشم طراحی شده اند)
  • محافظ گوش

البته ذکر این موضوع در اینجا بسیار مهم است که تمامی این محصولات در تمامی محیط های کاری مورد نیاز نیستند و این محصولات باید با توجه به نیازهای محیط مورد استفاده قرار گیرند.

عمر مفید این لباس چقدر است؟

یکی دیگر از سوالاتی که در زمان خرید لباس شیمیایی پرسیده می شود در این زمینه است که عمر مفید این لباس چقدر است! پاسخ به این سوال به مدت زمان استفاده، میزان قرارگیری در معرض مواد شیمیایی و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد. به طور کلی، عمر مفید این لباس بین 4 تا 5 سال است و پس از این زمان باید برای تعویض لباس اقدام شود. زیرا لباس کارآیی خود را از دست داده است.

جنس این لباس از چیست؟

لباس شیمیایی باید در برابر مواد شیمیایی نفوذ پذیر باشد. به همین دلیل این لباس با ترکیبی از مواد شیمیایی نفوذ ناپذیر درست می شود تا قدرت آن در مقابل خوردگی بالا رود. همچنین، این لباس باید در برابر تغییرات فیزیکی از جمله کشش و تغییر نگ مقاوم باشد.

دستکش قصابی چیست؟

دستکش قصابی یکی از محصولاتی است که برای محافظت از دست در برابر اشیا تیز و برنده طراحی شده است. موادی که در ساخت این دستکش به کار رفته اند می توانند از پوست و گوشت دست در برابر ضربه های احتمالی و بالقوه محافظت نمایند. کسانی که در محیط کارهایشان با مواد تیز و برنده سر و کار دارند باید استفاده از دستکش قصابی را مد نظر قرار دهند. در غیر اینصورت ممکن است آسیب های غیر قابل جبرانی به آنها وارد شود و گاهی این آسیب ها به حدی جدی است که تمامی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده از لباس شیمیایی در چه محیط هایی الزامی است؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لباس شیمیایی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این لباس از مواد شیمیایی نفوذ ناپذیر ساخته شده است و اجازه نمی دهد مواد شیمیایی به پوست و گوشت بدن آسیب برسانند. همچنین، این لباس وزن تقریبا سبکی دارد و پوشیدن آن بار اضافی را بر افراد متحمل نمی کند. استفاده از این لباس در محیط های کار با مواد شیمیایی الزامی است. اگر می خواهید برای خرید لباس شیمیایی، ماسک تمام صورت و دستکش قصابی اقدام کنید، می توانید به سایت ماه ایمن mahimen.ir مراجعه کنید. این سایت محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را به مشتریان عرضه می دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار