100 نخبه فارسی به وطن بازگشته اند

۱۰۰ نخبه متخصص و کارآفرین ایرانی مقیم خارج از کشور برای همکاری به استان فارس بازگشته اند.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 27 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: با اجرای طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ۳ سال گذشته حدود ۶ هزار نخبه به کشور بازگشتند و در استان فارس هم شاهد حضور ۱۰۰ نفر از این نخبگان بوده‌ایم.

حبیب شریف افزود: هم اکنون بهره گیری از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است و امکانات مختلف در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

او افزود: این طرح در راستای دستیابی به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان پایگاه میزبان اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: در قالب این برنامه از انجام طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کار‌های فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور حمایت می شود.

شریف ادامه داد: دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که هم اکنون ساکن ایران نیستند می توانند در این طرح همکاری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار