راه اندازی ایستگاه هواشناسی در پارس آباد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از راه اندازی یک ایستگاه هواشناسی در فروددگاه شهرستان پارس آباد مغان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 26 September 2015
علی دولتی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ایستگاه خودکار فرودگاه پارس آباد این هفته از مرکز دریافت و نصب می شود و امیدواریم طی هفته بلایای طبیعی به بهره برداری برسد.
وی افزود: ساختمان این ایستگاه با اعتبار 2 میلیارد ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شد و هواشناسی نیز تجهیزات سنتی به ارزش 2 میلیارد ریال در سال جاری تامین کرد.
فرماندار پارس آباد نیز در زمینه آخرین وضعیت فرودگاه این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از پروژه آسفالت فرودگاه به اتمام رسیده اما باید 2 لایه آسفالت دیگر را انجام دهیم که برای این امر هم اکنون حدود سه هزار تن قیر نیاز داریم.
مهدی احمدی اضافه کرد: فرودگاه برای میزبانی از فوکر100 آماده شده ولی اگر هم اکنون فرودگاه را بازگشایی کنیم در زمان راه اندازی منطقه آزاد تجاری باید دوباره برای توسعه باند، فرودگاه را تعطیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی هرچه سریعتر فرودگاه در بین عده ای به یک درخواست تبدیل شده، عنوان کرد: تلاش می کنیم با استفاده از اعتبارات ملی و استانی تکمیل و تجهیز فرودگاه را به یکباره انجام دهیم تا طی 10 سال آینده با کمبودی روبرو نشویم.
فرماندار پارس آباد بیان کرد: با راه اندازی منطقه آزاد، این فرودگاه بین المللی خواهد شد و از این رو تلاش می کنیم برای میزبانی از بوئینگ و هواپیماهای باربری بزرگ مطالعاتی از جمله در زمینه توسعه باند کنونی و یا احداث باندی جداگانه اقدام کنیم.
شهرستان پارس آباد در فاصله 230 کیلومتری از مرکز استان اردبیل در مرز با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
در لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل که از سوی دولت تدبیر و امید به مجلس ارایه شده و کلیات آن قرار است فردا در کمیسیون اقتصادی مجلس به رای گذاشته شود، بخشی از شهرستان پارس آباد درون محدوده این منطقه آزاد قرار داشته و فرودگاه به عنوان یکی از شاهراه های اصلی ارتباطی منطقه آزاد در نظر گرفته شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار