فتحی‌پور در نطق میان دستور مطرح کرد:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی از بانک‌ها با سوء‌استفاده از ضعف نظارتی و نادیده گرفتن مصوبات شورای پول و اعتبار در بحث سپرده‌ها با نرخ 26 تا 28 درصد اقدام به جذب سپرده می‌کنند، گفت: این بانک‌ها با نرخ 36 درصد به واحدهای نیازمند تسهیلات می‌دهند و آن‌ها را ورطه نابودی می‌کشانند.
کد خبر: ۹۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 23 September 2015

به گزارش  تابناک تبریز، ارسلان فتحی‌پور در نشست علنی روز دوشنبه (31 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خودبا بیان اینکه امروز سالروز نخستین لحظه‌های آغاز جنگ ناخواسته و تحمیلی علیه انقلاب نوپای  اسلامی است، گفت:‌ جنگی که مانند جنگ‌های امروز زائده توهمات ناشی از مستانگی و قدرت‌های متکی بر اسلحه، پول و نیرنگ بود و خیالبافی‌های افیونی مخالفان ایران چنان عقل وهوششان را از سر ربوده بود که خیال تصرف تهران را طی 3روز بعد از آغاز جنگ در سر داشتند.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در این سه روز که هیچ پس از 3 هزار روز اجماع و اتحاد شوم جهانی علیه حکومت اسلامی ایران نه تنها کمترین دستاوردی برای‌شان حاصل نشد بلکه خواب راحت را هم در طول سالیان جنک از  چشمان‌شان ربود.

وی با بیان اینکه فرزندان جان بر کف ملت با انجام عملیات‌های غرورآفرین پی در پی نه تنها وجب به وجب خاک کشور را از چنگال متجاوزان آزاد کردند، بلکه با انگیزه آزادسازی کربلا بیرق آزادی اسلام را نیز بر بسیاری از کشورهای متجاوز به اهتزاز درآوردند، افزود: جا دارد به میمنت این ایام یاد تمامی شهدا، امام شهدا و شهیدانی همچون جهان آرا، باکری، همت، کاظمی، تجلایی، صیاد شیرازی و همه شهیدان گمنام را گرامی داشته باشیم.

فتحی پور در ادامه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر، دانش شاهرگ حیاتی توسعه محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بسیار توصیه کرده‌اند که تصمیم‌گیری در مورد مسائل کشور براساس رهیافت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی با تاکید براینکه برای دستیابی به این توصیه رهبرانقلاب توجه همه جانبه و جامع به امر توسعه و کسب دانش لازم است علاوه بر این وظایف سنگین دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید، دولت نیز وظیفه تامین معیشت معلمان را به بهترین شکل برعهده‌دار شود، گفت: لازم است از وزارت آموزش و پرورش به دلیل اجرای طرح رتبه بندی معلمان ویژه تقدیر و تشکر شود و مجلس آمادگی خود را در جهت همراهی و هماهنگی برای تصویب طرح‌ها و لوایح تکمیلی برای ارتقاء سطح معیشت معلمان را اعلام می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: باید در شرایط فعلی به صورت اورژانسی برای رکود حاکم بر کشور چاره اندیشی شود چراکه وضعیت اشتغال موجود کشور با خطر جدی رو به رو شده است و آمارهای نگران کننده از سوی مسئولان ذی‌ربط و مشاهدات میدانی ارائه می‌شود. اظهارات غیرکارشناسی برخی از مسئولان در جهت امیدوار کردن مردم و کاهش غیرمتعارف نرخ تورم باعث سستی تقاضا در بازار شده و به رکود موجود دامن زده است.

وی با بیان اینکه درست است که دولت با سیاست‌های انقباضی در حوزه پولی و مالی، آهنگ شتاب لجام گسیخته تورم را مهار کرده اما افزایش رکود را نیز به همراه داشته است، افزود: کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به حسب وظیفه خود در جهت کمک به دولت و رهایی از رکود در جلسه مشترک با رئیس بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌ها را در قالب ارائه لایحه دو فوریتی از سوی دولت داد و همچنان مصر است که افزایش سرمایه بانک‌ها و توان تسهیلات دهی راهکار درمانی فوری این مشکل قلمداد می‌شود.

فتحی‌پور با تاکید براینکه بانک مرکزی نظارت خود را بر روی بانک‌های خصوصی افزایش دهد، توضیح داد: برخی از بانک‌ها با سوء‌استفاده از ضعف نظارتی و نادیده گرفتن مصوبات شورای پول و اعتبار در بحث نرخ سپرده‌ها با نرخ 26 تا 28 درصد اقدام به جذب سپرده می‌کنند و پس از اطمینان از عدم توانایی بانک‌های دولتی و بانک‌های عامل به قوانین مصوب در تامین مالی واحدهای تولیدی با نرخ 36 درصد به واحدهای نیازمند تسهیلات می‌دهند و آن‌ها را ورطه نابودی می‌کشانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان نطق خود گفت: انتظار این است که بانک مرکزی توان نظارتی خود را در جهت رعایت نرخ سود مصوب سپرده‌ها توسط بانک‌های خصوصی افزایش دهد و با متخلفان برخورد قاطع کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :