مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: پیش بینی می‌شود، امسال حدود ۳ هزار متقاضی برای تحصیل در رشته معلمی در استان تهران معرفی شوند که در مجموع یک هزار و ۶۸۸ نفر به عنوان سهمیه این اداره‌ کل اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۹۸۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 22 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، سعیده سیدمؤمن مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران، در نشست یک روزه گزینشگران که در ساختمان جدید این اداره طی دو نوبت صبح و عصر در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: قبول‌شدگان دو برابر ظرفیت در رشته‌های معلمی برای خدمت در شهرستان‌های تهران، مدارک خود را توسط پست و یا افراد غیر به هسته گزینش اداره‌کل یا دفاتر گزینش در ادارات آموزش و پرورش ارسال نکنند.

وی افزود: این افراد که اسامی آنها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود، مکلف‌‌اند مدارک خود را صرفاً در نوبتی که برای هریک از داوطلبان استخدام اختصاص می‌یابد به دفتر گزینش اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود، تحویل دهند.

مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران به داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تذکر داد: به‌خاطر پیش‌گیری از تجمع افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه مراجعه بدون هماهنگی قبلی پرهیزکرده و منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی گزینش در مورد زمان مراجعه خود از طریق کانال اطلاع‌رسانی گزینش دانشجومعلمان و پورتال اداره‌کل آموزش و پرورش باشند.

سیدمؤمن در ادامه اظهار داشت: داوطلبان در ابتدا باید فرم دو صفحه‌ای اطلاعات فردی گزینش، ویژه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را در سه نسخه، تهیه کرده و پس از الصاق عکس پرسنلی جدید بر روی صفحه اول تمامی نسخ، آنها را با خودکار آبی، به صورت خوش خط و خوانا تکمیل و امضاء کنند.

وی توضیح داد: فرم اطلاعات فردی، از درگاه‌‌ اطلاع رسانی هسته گزینش آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و درگاه‌اطلاع رسانی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش قابل دریافت است.

مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران اضافه‌کرد: قبول‌شدگان دوبرابر ظرفیت، ‌باید دو نسخه از فرمهای تکمیل شده را به انضمام کپی تمامی صفحات شناسنامه، دو طرف کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی و مدارک امتیازآور، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن اصل تمامی مدارک برای مطابقت دادن، به نحوی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهدشد، به یکی از دفاتر گزینش در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تحویل دهند.

سیدمؤمن در توضیح مدارک امتیازآور، گفت: ارائه کپی مدارک ایثارگری، عضویت در بسیج، هلال احمر و همکاری با نهادهای انقلابی به همراه اصل مدارک برای مطابقت دادن، موجب کسب امتیاز برای معرفی‌شدگان به مرحله گزینش خواهد بود.

مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران، افزود: گواهی‌نامه‌ یا تقدیرنامه کسب یکی از رتبه‌های اول تا سوم در یکی از رشته‌های علوم قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، اگر در مسابقات منطقه‌ای یا مراحل بالاتر نظیر: استانی، کشوری و بین المللی باشد، جزء مدارک امتیازآور محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند، صرفاً یک مدرک، شامل بالاترین رتبه و یا مقام کسب شده در آخرین مرحله رقابت‌های یکی از رشته‌های ذکر شده که الزاماً مربوط به پنج سال اخیر باشد، قابل قبول است و ارائه بیش از یک مدرک امتیاز مضاعف نخواهد داشت.

سیدمؤمن تصریح کرد: مدارک مربوط به کسب مقام در هریک از رشته‌های مذکور، در مرحله مدرسه‌ای یا آموزشگاهی و همچنین گواهی نامه‌ پایان دوره‌های ICDL، خوشنویسی، نقاشی، خیاطی و امثال این‌ها در مرحله گزینش عمومی هیچ امتیازی ندارد، لذا از ارائه چنین مدارکی خودداری شود.

وی ادامه داد: معرفی‌شدگان دوبرابر ظرفیت، لازم است، یک نسخه باقی مانده از فرم‌ دوصفحه‌ای اطلاعات فردی را به هنگام مراجعه برای مصاحبه گزینش، که زمان و مکان آن هم بعداً اعلام می‌شود، به مسؤول پذیرش ارائه دهند و حتماً اصل شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امسال در مجموع تعداد یک هزار و ۶۸۸ نفر به عنوان سهمیه این اداره‌کل، از دانشجویان جدیدالورود، اختصاص یافته که تعداد ۸۷۸ نفر از این سهمیه را دختران و تعداد ۸۱۰ نفر را پسران تشکیل خواهند داد.

او افزود: پیش بینی می‌شود، امسال حدود ۳۰۰۰ نفر از متقاضیان تحصیل در رشته‌های معلمی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، به عنوان اسامی دو برابر ظرفیت، به هسته‌گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معرفی شوند.

سیدمؤمن در پایان سخنان خود، اظهار داشت: به محض تأیید و ابلاغ اسامی قبول شدگان دو برابر ظرفیت در رشته‌های معلمی ظرف هفته جاری، از طریق سلسله مراتب اداری، کارکنان هسته‌گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و گزینشگران در ادارات آموزش و پروش مناطق بیست و یک گانه، آمادگی کامل دارند تا کار گزینش داوطلبان را طبق جدول زمانبندی مربوطه و قبل از آغاز به‌کار دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید، به اتمام برسانند.

براساس این گزارش، نشست بازآموزی، ابلاغ دستورالعمل‌ها و هم اندیشی یک روزه گزینشگران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در دو نوبت صبح و عصر، بصورت تکرار، با حضور جمعی از کارکنان دفاتر گزینش ادارات آموزش و پرورش این شهرستان‌ها که در قالب دو گروه مجزا سازماندهی شده بودند، که در ساختمان جدید این اداره در شهرری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار