مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: این نهاد در صورت تأمین تجهیزات، آمادگی اجرای پنج هزار نیروگاه خورشیدی را طی سال جاری دارد.
کد خبر: ۹۸۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 02 August 2021

یحیی صادقی در نشست اقتصاد مقاومتی با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر که با حضور استاندار کرمان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه در چند سال اخیر نصب پنل‌های خورشیدی باهدف خودکفایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت این نهاد پیگیری شده و از این طریق برق تولیدی این خانوارها توسط شرکت برق خریداری می‌شود افزود: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی برای مددجویان کمیته امداد یکی از طرح‌های موفق این نهاد است خاطرنشان کرد: مددجویانی که طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای آن‌ها اجرا شده ماهیانه معادل حداقل حقوق تأمین اجتماعی درآمد کسب می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در راستای اشتغال مددجویان در استان کرمان اجرا شده است گفت: ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز هم‌اکنون در استان کرمان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد جز خوش‌ حساب‌ترین افراد جامعه هستند ادامه داد: هم‌اکنون مددجویانی که طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای آن‌ها اجراشده هیچگونه بدهی به شرکت‌های پیمانکار ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در تولید برق پاک و تجدید پذیر می‌توانند نقش مؤثری در جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند، گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی در نقاط روستایی تا حد قابل‌ توجهی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار