مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: هم اکنون با الکترونیکی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه کد ملی از مزایای بیمه‌ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.
کد خبر: ۹۷۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 15 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی در نشست هم اندیشی بیمه سلامت با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: ۳۴۸ هزار بیمه شده در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که روستاییان و عشایر با ۲۲۵ هزار نفر بیشترین جمعیت تحت پوشش را در استان دارا هستند.

وی افزود: ۲۹۴ مرکز و موسسه طرف قرارداد و ۴۲ دفتر پیشخوان تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۵۸۰ هزار نفری در استان ایلام هستند.

رحیمی یادآور شد: بیمه سلامت سالانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کند و هم اکنون با الکترونیکی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه کد ملی از مزایای بیمه‌ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه افراد تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: ۱۱۲ مطب طرف قرارداد در استان وجود دارد که از این تعداد معادل ۱۰۰ درصد در طرح نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی مشارکت دارند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک در ۶۰ داروخانه، ۱۹ آزمایشگاه ، ۹ مرکز تصویربرداری و ۲۳ مرکز فیزیوتراپی استان انجام می شود.

به گفته رحیمی ۱۰۰ درصد از مجموع پزشکان و موسسه های بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان نیز در این طرح حضور دارند.

وی اضافه کرد: ۶۰ داروخانه موجود استان در طرح نسخه نویسی الکترونیک فعالیت دارند و سال گذشته ۳۹۷ هزار و ۱۳۹ نسخه الکترونیک و نیمه الکترونیک در این داروخانه ها پیچیده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تاکید کرد: ۱۲ مرکز دولتی و ۲۵۰ مرکز غیردولتی طرف قرارداد این سازمان در طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک فعال هستند.

رحیمی ادامه داد: بیماران در این طرح تنها با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات درگاه بهره مند و نیازی به ارائه دفترچه کاغذی درمان نیست.

وی استقبال پزشکان را از این طرح و همکاری خوب سازمان نظام پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی را قابل تقدیر دانست.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سرعت، سهولت، دسترسی آسان، افزایش دقت و صحت در نسخه نویسی، کاهش خطاهای پزشکی، جلوگیری از مصرف کاغذ و جلوگیری از قاچاق دارو از مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.

رحیمی یادآور شد: کلیه بیمه شدکان تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت می‌توانند با درج کدملی خود مدت اعتبار بیمه‌های سلامت خود را از #۱۶۶۶* استعلام کنند، این سامانه در پاسخ سامانه نوع صندوق و تاریخ شروع و پایان مدت اعتبار بیمه آنان را اعلام خواهد کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار