مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس از اجرای طرح اکرام ایتام با حمایت 22 میلیارد تومانی 53 هزار حامی ایتام این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷ 01 March 2015

به گزارش فارس از اقلید، علی اللهیاری عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور فرماندار، معاون وی، امام‌جمعه، مدیر کمیته امداد و سایر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به نقش شورای اداری در تصمیم‌گیری‌های مهم و سازنده اظهار داشت: مسئولان و اعضای شورای اداری با شناسایی مسائل و مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف و ارائه راهکارهای علمی و عملی و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات مناسب نقش بسزایی در پویایی جامعه و ایجاد ثبات و امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... دارند.

وی با اشاره به مشکل فقر خانواده‌های نیازمند عنوان کرد: فقر بیماری مهلک و خطرناکی است که در صورت عدم درمان موجب آسیب تمام مردم جامعه خواهد شد و تنها به فقرا صدمه نمی‌زند بلکه با ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی، آرامش و امنیت عمومی کشور را تهدید می‌کند ازاین‌رو مشارکت مردم و مساعدت مسئولان در فقرزدایی بسیار لازم و ضروری است.

مدیرکل کمیته امداد فارس بابیان اینکه بیکاری موجب فقر و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، فروپاشی بنیان خانوارها، افسردگی روحی و ... در جامعه می‌شود و با اشاره به عملکرد کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال و توانمندی اقتصادی خانواده‌ها تصریح کرد: حمایت مسئولان در نهادینه کردن کار و تلاش جهادی، تولید، سرمایه و استعدادهای داخلی در پویایی اقتصادی کشور بسیار مؤثر است.

این مسئول توسعه کمک‌های قرض‌الحسنه را رویکرد دیگر کمیته امداد فارس عنوان کرد و افزود: در سال جاری 15 هزار وام قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان به نیازمندان فارس باهدف حفظ حرمت، رفع نیاز محرومان و حفظ منابع کمیته امداد در راستای کمک‌رسانی به جمعیت بیشتر نیازمندان پرداخت شد.

اللهیاری در پایان سخنان خود با اشاره به عملکردهای کمیته امداد امام خمینی فارس در ارائه خدمات درمانی، حق بیمه مددجویی، تسهیلات اشتغال، مهارت‌آموزی، اکرام ایتام، کمک‌هزینه ازدواج، مسکن، تعمیرات، تحصیل و... حمایت و مساعدت بیشتر و بهتر مسئولان اقلید در رفع نیازهای محرومان، فقرزدایی و جذب مشارکت‌های مردمی این شهرستان را خواستار شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931210001600#sthash.oKTz4L0A.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار