معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قم گفت: با بهره‌مندی از دستگاه‌های کارت‌خوان اندرویدی، صندوق‌های صدقات خانگی در قم به‌صورت الکترونیکی تخلیه می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم،‌ سید محمدرضا میره‌ای با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و تداوم شیوع بیماری کرونا، افزود: پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی یکی از روش‌های موثر جلوگیری از حذف پول فیزیکی و در نتیجه شیوع و گسترش این بیماری است.

وی با بیان این‌که ویروس کرونا تاثیر مستقیم بر کسب و کار مردم دارد، ابراز امیدواری کرد: کمک‌های مردم در مدت ‌زمان باقی‌مانده تا پایان سال بیش از گذشته ادامه یابد.

وی بهره‌گیری از دستگاه‌های پوز اندرویدی در تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی را یکی از اقدامات این معاونت برشمرد و تصریح کرد: این دستگاه‌ها در هفته‌های گذشته آزمایش شده‌اند و تلاش می‌کنیم با مشارکت و همکاری مشترکان، صندوق‌های صدقات خانگی، تا پایان ما جاری با استفاده از این سامانه تخلیه شود.

میره ای افزایش اعتماد و اطمینان مشترکان و نیکوکاران به این نهاد را مزیت اصلی این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: کاهش زمان تخلیه، اصلاح و به‌روزرسانی اطلاعات مشترکان، کاهش هزینه‌های اجرایی، جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری کرونا، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی‌های دیگر این دستگاه‌های پوز اندرویدی است.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.

چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز، ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج از جمله مددجویان کمیته امداد قم می‌باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار