نماینده کردستان در مجلس شورای اسلامی
ئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی توسعه کردستان را مستلزم سرمایه‌گذاری دانست.
کد خبر: ۸۹۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 26 August 2020

 

پرویز اوسطی ظهر امروز در شورای مهارت استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ما نیازمند یک نظام آموزشی نوین در کشور هستیم که در گام دوم انقلاب به این موضوع به درستی اشاره شده است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد مستمر علمی را باید در کشور داشته باشیم تا به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باشد تا بتوانیم به هدف مدنظر برسیم.
وی به اهمیت و ضرورت ریل‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: آمار اشتغال ما در بخش‌های مختلف اقتصادی خیلی کم است و بیش از ۵۰ درصد به حوزه خدمات اختصاص دارد و این نشان می‌دهد که روند توسعه کشور به درستی اتفاق نیفتاده و اشتغال ما یک روند درستی را طی نمی‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری را از دیگر نیاز‌های مهم در حوزه اشتغال بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه در استان‌های مختلف در سال‌های اول انقلاب اتفاق افتاد، اما در کردستان تحقق پیدا نکرد.
وی تصریح کرد: رشد متوازن توسعه در کشور ما اتفاق نیفتاده و استان‌هایی مانند کردستان در این زمینه نیاز به نگاه ویژه دارند.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه‌های مردم در کردستان خرد و سرمایه کلان بسیار کم است و عمده مردم مهارت‌های حرفه‌ای لازم ندارند و همین سرمایه را در شغل‌های روتین صرف می‌کنند.
اوسطی تقویت مهارت‌های حرفه‌ای در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش است که قطعا نمایندگان از آن دفاع خواهند کرد.
وی افزود: امیدواریم استان کردستان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شود و امیدواریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
اوسطی اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی نباید بی‌اثر بماند بلکه باید زنجیره مهارت از آموزش تا اشغال مورد توجه قرار گیرد.
وی تامین منابع مالی مورد نیاز این مهارت‌ها را ضروری خواند و گفت: برخی از این آموزش‌ها مانند تراشکاری و ... برای تبدیل به اشتغال نیاز به اعتبار زیادی دارد که امیدواریم ساز و کار‌های این مهم نیز اندیشیده شود.
اوسطی تصریح کرد: ایجاد دپارتما‌ن‌های مختلف در حوزه گردشگری، بوم‌گردی و ... از وعده‌هایی بوده که به استان کردستان داده شده که امیدواریم هرچه زودتر عملی شود.
وی در ادامه گفت: به سند توسعه استان انتقاد داریم چرا که این اسناد با اعتبارات زیادی تهیه شده، اما خروجی قابل‌توجهی نداشته است.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستا‌ها بهترین بستر برای توسعه آموزش‌های مهارتی است لذا باید سایت‌های اقتصادی در روستا‌ها راه‌اندازی شود ضمن اینکه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز توجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: استمرار و پویایی در مهارت‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌ها به صورت مستمر و توجه به گرید‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح توان حرفه‌ای افراد باید مد نظر قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار