معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد فارس از برگزاری همایش «نقش بانوان در توسعه شبکه نیکوکاری» در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 28 February 2015

محمد بدری در گفتگو با مهر بیان کرد: کمیته امداد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه و عجین شدن آن با ایمان مردم و همچنین بر اساس اهداف اصلی حوزه مشارکت های مردمی مبنی بر توسعه شبکه های مردمی، برآن است با الگوگیری از شخصیت و روش عملی یاس نبوی حضرت فاطمه زهرا(س) و با بهره گیری از حضور و مشارکت بانوان به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی - با توجه به نقش کلیدی این قشر در خانواده - اقدام به تشکیل شبکه بانوان تاثیر گذار، امدادیار و نیکوکار به منظور تخصصی کردن امر خدمت رسانی به بانوان و بهره گیری از نقش آنان در توسعه انفاق و نیکوکاری کند.

وی اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی امداد امام(ره) در بعد مردمی، استفاده از ظرفیتهای بانوان و بهره گیری از توانمندی زنان در جهت اشاعه فرهنگ انفاق و احسان و اجرای طرح اکرام و حامی یابی برای ایتام تحت حمایت از جمله اهداف تشکیل این شبکه است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد فارس اظهار داشت: در این شبکه بر اساس نقش، تخصص و مسئولیت اجتماعی بانوان مجامعی هفت گانه شامل فرهنگی، مشاوره، بهداشت و درمان، معیشت، ازدواج، مسکن و اشتغال ایجاده شده است.

بدری گفت: برهمین اساس همایشی در ۱۳ اسفند همزمان با هفته احسان و نیکوکاری به منظور تجلیل از بانوان نیکوکار استان برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با حضور سرپرست کمیته امداد، مسئولان و بانوان امدادیار و نیکوکار استان برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد فارس عنوان کرد: بانوان استان می توانند بر اساس توان و تخصص خود با مراجعه به دفاتر امداد در جهت کمک به محرومین فعالیت کنند.

بدری گفت: در استان فارس سه هزار و ۲۹۷ بانوی نیکوکار، دو هزار و ۵۹۵ بانوی امدادیار و ۲۵ هزار بانوی حامی ایتام وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار