کد خبر: ۸۷۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 20 July 2020

۳۴۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران کردستانی واریز شد

تابناک/ نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در چهارمین مرحله واریز بهای گندم خریداری شده از کشاورزان ۳۴۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شد.

جمال صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با واریز ۳۴۰ میلیارد ریال مرحله چهارم بهای خرید گندم به حساب کشاورزان مجموع مبلغ واریز شده به حساب گندمکاران استان به یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به اینکه مطالبات گندمکاران استان تا ۲۱ تیرماه سال جاری تسویه شده است، اضافه کرد: از ابتدای فصل خرید(یک تیرماه) تاکنون ۲۴۰ هزار و ۶۷۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: ۷۱ هزار و ۶۵۷ تن گندم در بیجار، ۴۸ هزار و ۸۷۱ تن در سقز، ۴۱ هزار و ۲۵۷ تن در قروه ، ۳۴ هزار و ۷۸۷ تن در دهگلان، ۲۷ هزار و ۵۸۲ تن در کامیاران، ۲۱ هزار و ۲۱ تن در دیواندره و چهار هزار و ۴۵۱ تن هم در سنندج خریداری شده است.

صالحی یادآور شد: کمترین میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان هم مربوط به شهرستان‌های بانه با ۵۵۲ تن، مریوان ۴۱۳ تن و سروآباد ۸۳ تن است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۲ هزار و ۲۸۶ تن اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون از ۹۰ مرکز خرید گندم در استان ۷۳ مرکز آن فعال شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه مجموع گندم خریداری شده در قالب ۴۱ هزار و ۸۸۱ محموله تحویل مراکز خرید در استان شده است، گفت: تاکنون ۳۰ هزارتن از گندم مازاد برنیاز استان به استان‌های تهران، یزد، گیلان و مازندران حمل شده است.

استان کردستان دارای ۲۸ میلیون هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد بوده و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

تولید سالانه محصولات کشاورزی کردستان نزدیک به سه میلیون تن است که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن شامل انواع محصولات زراعی و بقیه باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار