یادداشت روز تابناک تبریز
از سال 96 به این سو مشخص شد که برجام دیگر کارکردی برای کشور ندارد ، اما متاسفانه دولت سه سال تمام امورات راهبردی مملکت را به یک ناامیدی مطلق گره زد و ابتکار عمل را از دست داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 19 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، حتما یادتان هست ، دوسال پیش سلاطین سکه و ارز را اعدام کردند چرا که همه بر این باور بودند که آنها با سوئ استفاده از نیاز جامعه با خرید و انباشت دلار و سکه ، موجب بالا رفتن قیمت آن از 4200 تومن به بالای 13000 تومان شده اند.

همان موقع در همین بخش خبری نوشتیم که هرچند این دو نفر به اصطلاح سلطان از موقعیت سوئ استفاده کرده و بازارگرمی کرده اند تا نرخ ها افزایش یابد اما اینها به تنهایی عامل این افزایش سرسام آور نرخ ها نیستند و نمی توانند باشند. اگر کسی چند هزار سکه را خریده ، لابد فروشنده ای وجود داشته که آن ها را فروخته و این نفر خریده. درواقع این دلالی دو سر داشته است . که بعدها رهبر انقلاب هم بر نقش عرضه کنندگان در افزایش قیمت ها تاکید نمود. قبل تر هم البته چند مفسد اقتصادی به جرم اخلال در بازار سکه و ارز اعدام شده بودند اما امروز می بینیم بازهم نرخ دلار به 26000 تومان رسید. این افزایش قیمت ها را اگر بخواهیم به یک سلطان مرتبط کنیم قطعا باید سلطان بلاتکلیفی را معرفی کنیم. خیلی کوتاه باید بگوئیم ، از سال 96 به این سو مشخص شد که برجام دیگر کارکردی برای کشور ندارد ، اما متاسفانه دولت سه سال تمام امورات راهبردی مملکت را به یک ناامیدی مطلق گره زد و ابتکار عمل را از دست داد. حتی به فرض امکان هم اگر چرخش کاملا مشخص به شرق می داشتیم ، اقلا بخشی از مشکلات فعلی را نداشتیم.

 

باید صریح بگوئیم که از سال 96 به این سو، دیگر بحث دولت مطرح نبوده است و مساله نظام در میان بود. متاسفانه سه سال آزگار بلاتکلیف ماندیم و امروز نتیجه آن بلاتکلیفی ها را می بینیم. به نظر من نه در سطح دولت بلکه در سطح نظام بایستی یک همت بزرگ برای اتخاذ یک تصمیم ویژه برای ساماندهی به امور جاری کشور، معمول گردد.این بلاتکلیفی به شرط تداوم ، روزهای سخت و دشوارتری برای مردم این مملکت رقم خواهد زد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :