کد خبر: ۸۶۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 18 June 2020

گشایش نخستین نگارخانه بندر انزلی با کمک خیرین

تابناک/نخستین نگارخانه شهرستان بندر انزلی با کمک خیرین و به نام استاد ضیاءپور پدر نقاشی مدرن ایران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نگارخانه در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به احساس نیاز نسبت به وجود سالنی برای عرضه و نمایش آثار هنری هنرمندان در رشته های تجسمی شهرستان این سالن در طبقه دوم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت های رییس مجمع نمایندگان گیلان و مشارکت و همت خیرین شهرستان تجهیز و آماده بهره برداری شد.

فرهاد رحمان زاده افزود : این سالن به مساحت ۷۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان رنگ آمیزی و نورپردازی و سقف و کف آن بازسازی شد که قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل ۳۰ اثر و تابلو را دارد.

وی خاطر نشان کرد: این نگارخانه به منظور ارج نهادن به خدمات شایسته استاد جلیل ضیاءپور که پدر نقاشی مدرن ایران و اهل بندر انزلی بود به نام این استاد فرهیخته نامگذاری شد تا علاوه بر قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر و مشاهیر انزلی، نسل آینده نیز اساتید گذشته را به عنوان الگو و سرمشق در همه امور قرار دهند.

رحمان زاده افزود : در آغاز به کار این نمایشگاه  با اعلام فراخوان به تمامی آموزشگاه های هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسان،  ۳۰ اثرهنری و خوشنویسی برای افتتاح اولین نمایشگاه این نگارخانه به نمایش درآمد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی ادامه داد: در این مراسم اثر چهره استاد جلیل ضیاءپور که توسط حورا ریحانی به تصویر کشیده شده است، توسط مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی ریحانی به این نگارخانه هدیه شد.

' به گزارش ایرنا، جلیل ضیاءپور ' پنجم اردیبهشت ۱۲۹۹ در بندرانزلی دیده به جهان گشود. وی نقاش، استاد دانشگاه، پژوهشگر و مؤلف برجسته ای بود که از او به عنوان «پدر نقاشی مدرن ایران» یاد می‌شود. او جدا از آنکه ، نقاشی پیشرو و پرچمدار نهضت نوگرایی هنر معاصر بوده‌ است، فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را در زمینه مردم‌شناسی، بررسی و شناخت زبان، فرهنگ عامه، پوشاک و نقش‌های زینتی مناطق گوناگون ایران داشته ‌است که نتایج آنها به عنوان کتاب مرجع این رشته از علوم هم اینک در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلیل ضیاپور ۳۰ آذر ۱۳۷۸ در تهران چشم از دنیا فروبست ولی کارهای هنری او و تاثیرش در هنر ایران پابرجاست.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان و اقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار